veroniicakarlssons

Mör

Kategori: Allmänt

Jag är ganska mör i kroppen. Har kört 4 träningspass den här veckan och nu ett 10 timmars arbetspass. På det tar jag ju också en typ 45-70 min promenad med hundarna varje dag. Så på söndagkvällar tycker jag man då förtjänar att få däcka i soffan när man kommer hem från jobbet o har ätit middag. Det tycker dock inte hundarna, det vill tysligen ha sin promenad oavsett hur min dag har sett ut ;) Plus att jag måste skura golvet.. Ja, mycket krav har man på sig.. ;P Jag ska inte klaga. Micke har städat hela hemmet förutom att moppa, så det gör jag så gärna. Plus att han har cyklat med hundarna idag. Så det är inte så höga krav jag har på mig ändå efter en arbetsdag.
 
Vi har en deal när Micke jobbar. Han tar ut hundarna 20 min på morgonen och sen tar jag ut dem på en långis under dagen. Sen när han kommer hem måste han gå med Aston i en halvtimme, och då följer jag oftast med med Dixi. Om inte jag o Dixi följer med så brukar de istället för att ta en promenad gå ut o cykla eller kasta boll. Aston kräver ju lite mer än Dixi för att bli trött, plus att det är mysigt för Aston att få umgås lite med husse när han är borta hela dagarna.
 
När jag jobbar har vi dock ingen deal. Jag säger bestämt nej till att rasta hundarna kl 05.15 innan jag åker till jobbet. Det har vi kommit överens om att de klarar sig utan. Men sen får jag alltid frågan när jag kommer hem "Ska du ta en sväng med hundarna sen eller?". Så det får jag lov att göra, men då blir det inte mer än en halvtimme, om vi inte går tillsammans, då kan jag gå med på att va ute o gå en stund. Idag är jag riktigt trött i benen o hjärnan så idag blir det inte mer än en halvtimme, men inte än - först ska jag däcka på soffan en stund!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: