veroniicakarlssons

Regn o rusk

Kategori: Allmänt

Idag ville jag helst inte gå upp ur sängen. Hade två urmysiga vovvar som låg o mös med mig och utanför hörde man regnet smattra. Men, som alla andra dagar måste man ju börja nånstans.. Så jag kämpade mig upp ur sängen och nu har jag ätit frukost. Idag är en ganska upptagen dag. Jag ska träna, städa och förbereda inför att det kommer folk över ikväll. Inte många direkt med 6 st blir vi som ska äta middag så lite måste ju fixas. Vi ska äta kinesisk köttfärsröra i pitabröd - det är asgott. Jag rekomenderar det verkligen, recept hittar du här.
 
Ska försöka hinna plugga lite också men det är inte prio ett.
 
I tprsdags när jag fick min lönespec. märkte jag, vilket jag misstänkt att det skulle hända, att jag måste ändra min inkomst till csn. Man får ju bara tjäna drygt 49000 kr på en termin och i och med att det på höstterminen även ingår sommarmånader så blir det alltid lite svårare att hålla sig inom ramarna på hösten. Den här sommaren har jag även fått en helt ok löneförhöjning och börjat jobba skift vilket ger mer timmar så nu förstod jag att de skulle bli svårt. Jag tar ju bara halvt studielån nu så jag behöver ju inkomsten från sidan om också. Så jag uppdaterade vad jag kommer tjäna och de svarade med att jag får lika mycket pengar från dem ändå! Det var ju jätteskönt, så nu kan vi bara se alla extra pengar jag tjänar som en bonus för thailand o helgnöjen typ :) Kanske en tv? ;)
 Jag tänkte att jag skulle berätta om det för det är inte så ofta folk blir glada över csn, men det blev jag igår :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: