veroniicakarlssons

Träningsuppehåll

Kategori: Allmänt

Jag har tränat ganska flitigt de sista veckorna, men det har ju inye alltid varit så. I slutet av sommaren kom jag iaf igång helt ok och det gick bra. När det går bra är det ju roligare att träna och vissa muskelgrupper går ju bättre än andra eftersom man är starkare i dem. För mig är t ex rygg roligt för att jag är stark i ryggen medan typ axlar inte är så kul för att jag är skitsvag i axlarna. Nu börjar jag dock tycka att jag börjar bli stark i de flesta muskelgrupperna jag tränar så nu är det kul att träna.
 
När jag var mitt inne i en bra period med träningen så åkte jag till Sthlm i två veckor utan någon träning alls. Sånt är ju inte bra. Man tänker att det ändå går snabbt att komma tillbaka sen, det gör det inte. Det har tagit mig 4 veckor att komma tillbaka till samma vikter i bänkpressen, på axelövningen jag gör, militärpress är jag ännu inte där, ej heller i biceps. Det är ju helt sjukt! Nu är inte mitt träningsprogram optimalt om man vill öka mycket och snabbt eftersom jag kör många repetitioner och få set. Micke kör t ex 5x5 och han ökar nästan varje gång, jag kör 8-12x3 och ökar typ aldrig. Men idag blev jag iaf väldigt glad för nu klarade jag 27,5 på bänkpressen så nästa gång ska jag ta 30 kg. Målet jag har, som kommer ta typ ett år att uppnå, är 45 kg. Så, ska vi säga så, 25/9-13 tar jag 45 kg i bänkpress? Okej!
 
Nästa träningspass är på torsdag. Då blir det en 4-5 km jogg med Aston och sen tricpes & mage!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: