veroniicakarlssons

Trixan

Kategori: Allmänt

Kärt barn har många namn. Trixan eller Bixan är det Dixi kallas mest för här hemma. Kallar henne egentligen bara för Dixi när jag ropar på henne eller ska säga nej till henne. Hon har blivit duktig på att förstå nej. Om hon hör nåt i trappen o man säger "Dixi, nej" så slutar hon faktiskt! Grejen med Bixan just nu är att hon blivit lite väl lugn. Hon har ju löpt i snart tre veckor, så jag vet inte om det kanske är det som tar på krafterna men hon vill inte gå ut och hon sover mest hela tiden. Vi har sagt att vi ska låta henne vila i ett par dagar o sen hoppas att löpet går över snart o annars får vi väl se om det behövs nå åtgärder för skruttisen.
 
Jag hoppas att hon bara blivit lugn, det vore så skönt. Hon går så fint på promenaderna o börjar till och med klara av hundmöten bättre. Hon har lättare för att koppla av här hemma, behöver inte längre följa efter en vart man än går osv. Så vi hoppas att allt står bra till men att hon blivit lugn. Eller att hon bara är lite extra trött på grund av löpet. Men hon spydde ju rejält för ett par veckor sedan, efter det tyckte jag dock att hon var pigg. Den här tröttheten har framför allt kommit senaste veckan.. Hon äter o dricker bra iaf så vi får hoppas att lite vila gör att hon blir sig själv igen (eller en lite lugnare version av sig själv ;))
 
Den här dagen då.. ja, det blir väl en långis med bara Aston. Blir mysigt att umgås med bara honom. Kanske kan passa på att ta med en boll o träna på att ha honom lite lös, blir inte så mycket sånt när Dixi är med. Jobbigare att hålla reda på två hundar o henne litar jag inte på på det sättet. Men det var länge sen jag var ute med Aston o bara busade o hade kul. Fast i helgen var vi faktiskt vid den lekplatsen där vi är ibland o tränar balans och sådant och Aston var heltaggad. Han sprang runt och hoppade upp på allt möjligt o skällde o viftade på svansen. Han var överallt. Det är kul att se honom så ibland för oftast är han ju bara den här stora lugna hunden. Haha, det trodde jag aldrig jag skulle kunna säga om honom... ;)
 
Förutom det så måste jag ner på jobbet en sväng o planera för helgen. När jag ändå e på stan kanske det blir lite shopping. Behöver lite grejer. Plus lite mat. Igår var vi på ica två gånger men lyckades ändå inte handla allt vi skulle, bra där. Men det var inte enbart på grund av glömska, pitabröd som vi behövde fanns inte på vårt ica.
 
Nä, nu ska jag starta dagen med att plugga lite!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: