veroniicakarlssons

Röda rummet

Kategori: Allmänt

Nu har jag suttit i röda rummet på biblan i typ 3 timmar och skrivit färdigt min hemtenta i hållbar utveckling och påbörjat min hemtenta i kommunikation. Den i kommunikation kommer ta ganska lång tid känns det som. Men nu har jag iaf kommit igång! Röda rummet är ett rum på biblan där all kurslitteratur finns och man får inte ta ut böckerna härifrån. Det finns även små bås som man kan sitta vid så man kan va ifred o plugga och där båsen är ska det vara tyst! Så jag har suttit här väldigt tyst i några timmar. Förutom att Micke har ringt två gånger och att jag gick iväg o åt lunch en snabbis! Nu har jag bestämt mig för att ta rast tills jag börjar om ca 35 min. Då har jag seminarium i "det profesionella samtalet". Det lär ju inte vara så svårt eftersom jag faktiskt läst 3 terminer på socionomprogrammet och haft obliatoriska föreläsningar o övningar där om just "det profesionella samtalet". Känns lite onödigt, men samtidigt är det ju väldigt enkelt att bara gå dit i 1½ timme o göra det man ska. Men det har varit en 1½ timmes föreläsning om det också nu inför seminariet och den skippade jag och satt o gjorde hemtentor istället!

Ikväll ska några från Mickes klass komma över o fika tydligen, så jag ska hem o baka efter skolan. Plus att vi har tvättstugan. Men vi har beslutat oss för att bara tvätta kläder idag och att tvätta lakan o handdukar och sånt på torsdag innan vi åker. Då kommer det gå snabbare, för det e inte så trevligt när man har gäster att springa fram o tillbaka till tvättstugan men samtidigt vill vi ju börja packa, vi åker ju om 2 dar!! Helt galet! Men det e därför jag har sett till att plugga massa idag också, och det har inte varit så jobbigt som jag trodde att det skulle. Tiden har flygit förbi!

Jag sa inte upp mig igår :P Guud, vad jag e velig! Men men.. jag har en plan! Måste ju ha pengar... men som sagt, jag har en plan!! Som det ser ut just nu ska jag jobba 21 pass till, men det kan komma att ändras, det ingår lixom i planen! Men jag lyckades iaf sälja en igår, så det va jätteskönt! Jag kände mig mer positiv på jobbet också och försökte mer, och då gick tiden snabbare också. Men det blir nog inte så många fler dubbelpass på söndagar, jag orkar inte hålla gnistan uppe i 8 timmar. Jg orkar typ i 3 :P Då e det bättre att jobba 4-timmarspass!

Jag mår typ illa för att jag har druckit så mycket kaffe. Men snart kommer jag va kaffefri i typ en vecka iaf. Har väldigt svårt att dricka kaffe utomlands. Det e för varmt, så jag e ine alls sugen, och sen så brukar det inte va så gott heller. I bangkok funkade det på caféer o så, typ starbucks, då var det bra kaffe, men annars brukar jag inte gilla kaffe utomlands. Men det e klart jag kommer dricka det i New York, eller jag antar det. Men det blir nog inget på kryssningen! Men man kan ju knappast kalla det detox, för det lär bli desto mer alkohol istället. Men det jag ser fram emot mest är stränderna o new york :P

Fredrik, vi kollade på packat o klart igår. Ville du att vi skulle få komplex eller? "I Miami visar alla upp sina slanka kroppar o lyxbilar. Har man en lyxbil kommer man in på alla uteställen". Okej, för oss andra då? Haha, nä, Miami kommer bli underbart! Men New York är nog snäppet hetare i mina ögon, speciellt eftersom vi kommer få sol o bad på kryssningen!

Jag har 25 min kvar på min rast jag gav mig själv, den kanske var onödigt lång?!

Kommentarer

  • Anna säger:

    Hello, vi har bara caset imorgon och sen är det slut, men på torsdag ska jag på medicindelegering på jobbet och det lär ta hela eftermiddagen, slutar väl vid 16.30 kanske, kan du då eller när åker du egentligen?!

    2009-04-21 | 19:46:40
    Bloggadress: http://annamina.blogg.se/
  • Anna säger:

    Haha ja det verkar svårt annars, men nu fick jag höra att vi tydligen kan sluta halv tolv idag, så kanske hinner med en lunch ändå?! Jag ringer då vi e klara!

    2009-04-22 | 08:54:26
    Bloggadress: http://annamina.blogg.se/

Kommentera inlägget här: