veroniicakarlssons

Kräftskiva

Kategori: Allmänt

God eftermiddag!

Jag håller på att städa efter min o Sofias kräftskiva som vi hade igår. Det blev ävldigt lyckat! Först var jag, Sofia, Micke, Helena, Kim, Claudio o Malin här o käkade kräftor. Ja, alla utom Claudio dårå som inte gillar kräftor. O Helena åt inte heller så många för hon e allergisk :P Men vi andra åt iaf ;)

Sen gick vi ut på ängarna o hade femkamp, jag o Sofia valde ett varsitt lag. Mitt lag vann med 4-0, Sofias lag gav upp o ville inte köra sista grenen. Tråkigt, för vi hade sparat säckhoppningen till sist :P Vi spelade iaf brännboll, kubb, sjömannaspel och boll på sked i munnen! Mitt lag var alltså ganska överdrivet bäst ;) Sen gick vi upp till mig o fortsatte umgås. Sofia o Samart var de sista som gick efter att Sofia o Micke hade spöat mig o Samart på Alias. Då var kl 3.. Micke o Aston va ganska trötta imorse då de gick upp strax innan 8 o skulle iväg o titta på Mickes pappa som skulle köa folkrace! (Han fick det av hela familjen i födelsedagspressent) Jag skulle egentligen också med, men jag jobbade idag, o jag va också ganska mör när jag var tvungen att kliva upp ca 8.30. Den här dagen har inte alls varit speciellt rolig :P Jag jobbade 9.30-15, men fick ingen rast så jag gick 14.30 istället, så en ganska kort arbetsdag, men jag hade inte ätit nåt så jag höll på att dö av hunger de 3 sista timmarna :P När jag väl har ätit o gått till bussen visar det sig att det inte går nån buss förän 15.48.. det var bara att gå tillbaka till jobbet och vänta en timme! Väl hemma var det bara städning som gällde. Jag ska dammsuga, diska o ch torka golvet i köket. Sen måste jag få bort all ren tvätt från mammas säng för hon kommer hem inatt o vill säkert ha nånstans att sova. Jag tänkte att Tezz skulle hjälpa mig med det, men hon e borta :P Jag får inte tag i henne!

Det blir nog iaf en tidig kväll ikväll! Jag skulle egentligen jobba 10-19 imorn, men Fredrik undrade om jag kunde jobba 6-15 istället. O jag gillar ju den arbetstiden om man kan åka bil, så jag sa ja! Men då gäller det att ta igen lite sömn inatt!

Förresten, när Micke o hans föräldrar o Aston va på väg hem från folkracet så var det en idiot som körde på fel sida av vägen så Mickes pappa va tvungen att köra ut på gräset o tvärnita! Idiot! Mina älsklingar kunde ju ha skadat sig!! Men allt gick bra som tur var!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: