veroniicakarlssons

Snö!

Kategori: Allmänt

Nu har vintern kommit. Idag har det varit riktigt kallt, typ 8 minus och nu snöar det! Äntligen! :) Det är mysigt med snö på vintern. Tycker inte alls att det är kul med bara blött, grått och mörkt. Man vill ha snö, tända ljus och myys! Ikväll ska vi fira tredje advent för igår va vi inte så sugna på det. Igår blev det bakis-chips-och-cola istället :P Men ikväll kommer nog Ivan över och fikar lite med glögg och pepparkakor. Han har firat varje advent med oss eftersom Anna bor i Göteborg! Men snart är han färdig med sin utbildning så då får han flytta dit han också!

De andra i min grupp har inte kommit lika långt som jag vilket betyder att vi inte ska sitta med grupparbetet imorn, det tycker jag e skönt! Då slipper jag skynda mig hem på lunchen och kan istället gå lugnt hem o gå ut med Basse och äta lunch!

Just nu har jag pluggpaus. Sitter och sammanfattar en bok som heter Styrelseskick och politik som är typ 600 sidor.. Vi kallar den för bibeln, för det första för att den är tjock som en bibel men mer för det faktum att den är grymt bra, känns som en bok som alla samhällskunskapslärare ska ha!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: