veroniicakarlssons

Söndag

Kategori: Allmänt

Har jag nämnt hur mycket jag tycker om söndagar? Jag gör verkligen det. Andra människors värsta ångestdag är min mysdag! Man får så mycket gjort på söndagar. Jag har sammanfattat ett kapitel ur "Den svenska politiken", det tar väldans tid att sammanfatta den boken. Innan jag går och lägger mig ska jag läsa sista kapitlet i den boken också.. Då har jag bara fem till kapitel att sammanfatta ur den innan jag e färdig med just den boken inför tentan! Woho?!

Annars har jag även städat. Vi har varit ute med Aston på ängen, vilket tydligen dödade honom?! Han är helt sänkt.. Jag vet inte riktigt varför men han får väl ta det lugnt resten av dagen/kvällen.

Anledningen till att jag inte har panik på söndagar är för att jag ändå pluggar lika mycket alla dagar i veckan så det är ingen skillnad om det är måndag eller fredag lixom, eller okej, liite skillnad just på fredagar kanske ;P

Nästa helg ska jag inte plugga någonting typ. Eller jo, det ska jag absolut. Men på lördag e det ju sittning o på söndag lär jag vara bakis. Har förresten fått ett till bidrag, 200 kronor av mamma :) Man tackar!

Ikväll blir det adventsfika, najs! Ivan och Linnea ska komma över o fika lite. Ivan skulle baka. Linnea ska ta med sig glögg. Vi har glögg, har köpt apelsinglögg, spännande! Det är därför Linnea ska ta med sig, så vi har en reserv om vår e äcklig ;)

Nä, nu tror jag att det börjar bli dags att göra middag.

Måste förresten berätta en kul sak. Igår satt jag o Micke vid varsin dator, han i vardagsrummet och jag i köket. Så skriver han på msn:
M: Är jag skyldig dig pengar?
V: 500
M: Okej, för vadå?
V: Haha, jag vet inte, bara sa nåt.
M: Va? Är jag skyldig dig det eller inte?
V: Nej, det är du inte. Jag tror du är skyldig mig lite pengar men inte så mycket. Vi kan räkna sen när jag har pluggat färdigt.
M: Eeh, kan du föra över 500 till mig?

Hahaha, han hade fört över 500 kr till mig bara för att jag sa det. Snacka om att han inte har mycket koll ;D


Veckan:
Måndag: Föreläsning, grupparbete, plugga, spinnig (2 timmar, kommer bli awesome?!)
Tisdag: Föreläsning, hem och va död efter 2 timmars spinning på måndagen, plugga
Onsdag: Föreläsning, plugga, punch out med Micke på vår toffelkväll
Torsdag: Seminarium, plugga, simma
Fredag: Föreläsning, plugga, pump, fredagsmys
Lördag: Plugga, förfest, sittning
Söndag: Vara bakis, (plugga???)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: