veroniicakarlssons

Viktig kunskap?

Kategori: Allmänt

Sitter och pluggar lite smått fast det är fredag :P Läser ett kapitel som handlar om sveriges kommuner och landsting, och et känns lite som ett skämt.. Varför sa jag veta att den genomsnittliga kommunfullmäktige är 48 år? Haha, jag tror inte jag kommer lära mina elever det :P Vissa saker är konstiga i den här boken, de använder t ex ordet konsekvenser som något positivt. Är det bara jag eller har det ordet en negativ laddning? Weird!

Jaja.. jag ska läsa en gång till om en stund sen är det färdigpluggat! Det e ju faktiskt fredag :D Ikväll blir det pizzabuffé på stan, 50 kr :D Det e billigare än vad en pizza kostar på Carlshem iaf!

Jag hade redovisning 8 imorse, det gick bra, men jag va trött ;) Gick hem o gick ut med Aston, åt o sen ville jag sova. Jag sov också, men Aston väckte mig efter en inte allt för kort stund. Fört innan jag somnade hittade han husses strumpa på golvet och ville att jag skulle jaga honom.. när jag väl somnade så började han tassa runt i rummet så jag vaknade. När han ävl la sig så ja somnade om så tog det inte allt för lång tid innan han började snacka så jag aknade igen, då gav jag upp :P Han ville gå ut men jag strejkade, han ille först gå ut en kvart efter att vi kom in.. vi gick ut efter 2 timmar iaf, han va ju trots allt bajsnödig, men han måste ju lära sig att göra det han ska när man ävl e ute.. :P

När vi gick ut då så hade vi jätteroligt! Först tränade vi hur man ska beté sig vid ett övergångsställe, stanna, sitta, gå fint. Sitta blir inte så viktigt sen när han väl går fint :P Men man kan inte springa ut i gatan bara.. Och i framtiden då han förhoppningsvis kan gå lite lös är det skönt om han stannar och sitter vid övergångsställen. Vi tränade på tre övergångsställen och sen gick vi bort till ängen för att springa lite löst och då kom det en labbe som ville leka. Jippie sa Aston och lekte ;D På vägen hem nosade vi på några andra hundkompisar som stod o snackade och promenaden avslutades med att få hälsa två människor på gården! Promenaden var rolig med andra ord och nu e Aston trött, för två sekunder sen förflyttade han sig från soffan in i sovrummet och där går han bara o lägger sig om han e riktigt trött!

Ha en kul fredagkväll!

Kommentarer

  • Teresia säger:

    Skönt att Aston är bra i magen:). Hoppas han får tillbaka sin energi snart oxå! Hoppas pizzan är god ikväll, ät lite åt mig oxå:! Ta med lite pizza hem till Aston så blir han nog glad:)! Puzz!

    2009-12-04 | 17:10:43
  • Melissas morsa säger:

    Hallå hallå!

    Ni måste ju lära Aston att trycka på knappen på övergångsställena! Det är ascoolt!

    Kom hem snart, Melissa har ju börjat prata! Man förstår inte vad hon säger men det är supermysigt. Idag har hon pratat med faster Tess.

    Charmtrollet satt bara och skrattade medans alla andra bäbisar grät på föräldragruppen idag. Det kallar jag ett bra första intryck!!

    Pussa farbror Aston från oss!

    2009-12-04 | 17:34:38
  • Melissas farfars son säger:

    Dagens ips: Läs inlägget innan du ublicerar.

    2009-12-04 | 19:32:57

Kommentera inlägget här: