veroniicakarlssons

Seeegt

Kategori: Allmänt

God morgon!

Jag bestämde mig för att skippa dagens lektion som var tentamensgenomgång och uppsatshandledning. Kändes onödigt eftersom jag vet att jag klarade tentan och redan har skrivit några uppsatser! Så istället gick jag till biblioteket för att läsa en bok till uppsatsen, men den var borta.. så nu har jag suttit och sökt lite på internet om skolans historia!

Om en stud ska jag gå till studievägledren och snacka lite om vilka ämnen som e smarta o välja, förhoppningsvis tycker han att det e bra att välja samhällskunskap och sedan so-blocket, då blir jag so-lärare på högstadiet och det e ju det jag vill! Men problemet e att jag inte visste vid uppropet att det fanns ett so-block och isf hade jag tänkt att läsa samhälle och religion och sen ansöka om dubbel examen så jag blev både högstadie och gymnasielärare.. o man va tvungen att fylla i en blanket första dagen om vart man ville göra sin praktik, och då kryssade jag i både gymnasie och grundskola, för man måste ha gjort praktik på båda om man ska ansöka om dubbel examen, så nu måste jag gå dit o reda ut lite! Hoppas han har tid, annars får jag väl boka en tid, men de brukar inte ha så mycket för sig :P

Sen ska jag ner på stan o gå på arbetsintervju, önska mig lycka till!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: