veroniicakarlssons

Bessie

Kategori: Allmänt

Igårkväll kunde jag bara inte sluta tänka på henne, den här fina hunden som var så underbar att det till och med idag, 6 år senare nästan fortfarande letar sig fram en tår i ögonvrån om jag tänker på henne för länge. Anledningen till att jag tänkte på henne så mycket just igår är självklart Aston. I så många år tjatade jag på mamma att vi skulle skaffa en ny hund efter Bessie och nu när jag äntligen kan göra det så känns det lite vemodigt. Alltid tidigare när jag har refererat till en hund så har jag refererat till Bessie, nu kommer jag göra göra det till Aston också. Men jag kommer aldrig glömma min första hund som vi älskade så mycket, och fortfarande älskar och alltid kommer älska. Det var nåt speciellt med henne och jag önskar verligen att Micke hade fått träffa henne så han också kunde få se hur underbar hon var! Flera personer som var hundrädda var ändå inte rädda för henne, hon var som allas bästa vän, och hon älskade det. Hon kunde vara tjurig och jäkligt envis men efter lite kliande på magen så var man förlåten! Jag kan verkligen sakna henne ibland, hur hon tittade på en om man hade tagit "hennes" plats i soffan, hur hon la huvudet i knät på en vid bordet varje morgon för att hon visste att hon fick ost o skinka då. Hur hon kunde ha hela munnen full med pinnar så hon nästamn inte kunde få upp alla från marken om hon släppte dom men ändå envisades med att hon skulle ha alla. Hur hon alltid mötte en vid dörren med vifftande svans.. Ja, det fanns så mycket med henne att tycka om och jag kommer nog aldrig glömma dagen hon dog, men ännu viktigare så kommer jag aldrig glömma många av de dagar hon levde!

Imorn börjar ett nytt äventyr, och det härliga med det är att den här gången får jag uppleva det som vuxen. Bessie kommer jag alltid komma ihåg som en del av min familj, den familjen som består av mamma, pappa, tezz o fredrik - men Aston kommer också alltid vara en del av min familj, min o mickes familj - därför kommer de ha olika betydelse i mitt liv, men både lika mycket!

Jag längtar så till att få hem min nya vovve imorn, vår Aston! Om man kan älska nån man inte har träffat än så älskar jag nog honom redan, han och Fredriks o Leylas barn - vissa behöver man nog inte träffa för att veta att man alltid kommer vilja ha de i sitt liv!

Kommentarer

  • Brorsan säger:

    Det var fint skrivet..

    2009-06-03 | 19:10:19

Kommentera inlägget här: