veroniicakarlssons

Stranden

Kategori: Allmänt

Nu har vi kommit hem från stranden precis. Jag badade en gång faktiskt, fast den här dagen har varit den svalaste dagen på länge. Men varmt var det ändå så jag va tvungen o ta ett dopp. Aston blev tokig när jag gick i o stod på stranden o skällde! Då gick jag upp o bar ut honom i vattnet en liten bit, bara typ halva benen.. sen vågade han gå i typ så långt två gånger till.. men sen blev han vild :P Skönt var det iaf!

När vi kom hem ensamtränade vi Aston, idag var det dags för 10 min, o det gick jättebra. Han låg vid ytterdörren när vi kom hem, men han brydde sig knappt att vi kom hem igen o det e ju ganska skönt! Nu ligger han kvar där o sover.

Vi vet vad som gör att han blir tokig på kvällarna, han får valpfnatt. Tydligen något som väldigt många valpar får och det beror helt enkelt på att han är övertrött och därför blir väldigt uppspelt och sen inte kan lugna ner sig själv så man måste hjälpa honom att lugna sig. Det kan å andra sidan vara livsfarligt eftersom han gärna biter och hugger efter en när han e på det humöret. Men Micke lyckades ta upp honom igår o ha honom i knät en stund och efter det gick han o la sig o sov på direkten!

Ikväll ska Micke på bio så jag o Aston ska ha myskväll med oss själva! Men nu ska jag nog passa på att klippa hans klor medan han är lugn. Förhoppningsvis kan jag slita Micke från hans tv-spel också så han kan hjälpa till!

Kommentarer

  • Paula säger:

    Oj, tre timmars valpfnatt per kväll! Hihi, jag minns faktiskt inte hur våra jyckar var på kvällarna, men Blinka höll hysteriskt på att bädda i vår säng när vi gick o lade oss. Hon snurrade o snurrade tills hon var alldeles yr, sen slängde hon sig ner i bingen o somnade på två röda! Om Aston inte ska ligga i er säng tycker jag ni ska satsa på en riktig hundbädd åt honom så han får mysa in sig. En med kanter runt så kroppen får lite stöd också.

    Vi har trettio grader idag, WE HATE IT!

    Kram

    2009-06-29 | 20:07:34
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: