veroniicakarlssons

Ändrade uppgifter!

Kategori: Allmänt

Ja, det verkar gå mot en förändring här hemma! I helgen sa Micke att han tycker att vi ska börja göra en matplanering. Nej sa jag innan han hann säga nåt mer! Varför ska han planera vad jag ska laga tyckte jag, jag e ju den enda som lagar maten! Men då visade det sig att han har tröttnat på att alltid få diska och därför vill börja laga mat, så att jag ibland måste diska! Så då lät det ju bättre, så vi satte oss ner och gjorde en planering för hela veckan! Vilket ledde till att Micke faktiskt lagade köttfärssås och spaghetti, och jag gjorde sallad och diskade! Som tur var hade jag faktiskt redan diskat idag efter lunch, så det var inte så farligt mycket att diska efter middagen! Men så ser iaf rutinen ut, den ena lagar mat och den personen gör även eventuella matlådor och rengör spisen och bänken efter midagen och den andra diskar efter maten! Om den ena blir färdig så hjälper den andra till så att båda sen kan gå o ha kväll! Imorn blir det kyckling med ris och currysås, vi får se vem som lagar :P

Förresten har Micke gått från att vägra äta lax till att tjata om att vi ska köpa lax varje gång vi går o handlar på typ några månader, det tycker jag e bra, lax e gott :)

Opponeringen idag gick bra! Så nu tar jag ledigt från plugg hela dagen imorn iaf, sen kanske jag sätter mig o redigerar lite på rapporten på onsdag innan jag lämnar in den!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: