veroniicakarlssons

Mitt favvoställe!

Kategori: Allmänt

Idag har vi tvättat o städat lite.. men det e en del kvar att göra.. jag blev trött och tog en sovpaus. Har varit ledig idag, är ledig tills på fredag, men har lite uppgifter att göra! Tänkte ta tag i det imorn!

Dag 5 på båten stannade vi på Grand Cayman. Jag o Micke bestämde oss för att gå i land lite tidigare än de andra så vi hann gå till stranden en stund innan vi skulle iväg o snorkla. Och vilken strand!! Vi visste inte riktigt hur vi kom till stranden så vi frågade en man vi mötte, o han ba: det e lite långt o gå, jag skulle ha skjutsat er men tyvärr ska jag åt andra hållet. Vi ba va?? Vilken härlig människa! Men han pekade vart vi skulle ta txi så vi tog en taxi dit. O, det tåls att sägas igen, vilken strand!!! Vi verkligen njöt!




Ja, det var verkligen en fin strand med jätte klarblått vatten! Tyvärr hann vi inte ligga så länge för vi va tvugna att gå tillbaka o hitta Per-Arne vid kajen för vi tre skulle iväg och snorkla. Och det va tyvärr för att stranden va så härlig men inte tyvärr att vi skulle snorkla! Jag förstår inte att jag inte har gjort det tidigare. Det var typ det bästa jag har gjort på hela resan!! Gud vad kul det var! Eller, fint var det mest! Och enkelt, men behövde inte koncentrera sig på saker som när man ska dyka, man behövde bara ligga där och vara imponerad av allt som fanns under ytan. Ett helt annat liv som man inte ens kan tänka sig! Aaa, det här var min favvodag!

Det va ganka kul när vi skulle gå tillbaka till kajen från stranden för då skulle vi inte hinna o jag trodde att jag vinkade in en taxi, men när vi kom till kajen viade det sig att vi hade liftat med en privatperson. Som sagt, härliga människor på den här ön! Jag vill tillbaka!!

På kvällen gjorde vi inte s mycket. Jag vr lite övertrött o därför på lite flummhumör men också partyhumör, jag va dock den enda så när de andra ville gå o lägga sig så följde jag snällt med! Ikväll hade vi denna sovkompisen:

Kommentarer

  • Brorsan säger:

    När kommer det fler bilder?

    2009-05-11 | 21:48:38

Kommentera inlägget här: