veroniicakarlssons

Aston, tentafest osv..

Kategori: Allmänt

Ja, nu har jag berättat jättemycket om Aston de senaste inläggen men när han inte mår bra mår inte jag heller bra. Och han är så hjälplös, han litar ju på att vi tar hand om honom, o vi vet ju egentligen ingenting. Vi får gå på instinkt och i de allra flesta lägen kommer det gå bra, den här gången gjorde det absolut det! Aston e sig själv igen. Han e trött, inte så konstigt, han äter ju både antibiotika och smärtstillande. Men han är sig själv. Han pussas o viftar på svansen! Nyss stod han och tittade på sin mat som står uppe på köksbordet just nu (torrfoderspåsen) o gnällde, sötnosen! Men imorse har han ju fått frukost o både frukosten och medicinen åt han med glädje :) Han fick först hälften av frukosten, o sen resten och medicinerna ett par timmar senare. Risken va stor att han skulle spy, speciellt om han åt för mycket på en gång. Nu har han iaf inte gjort det, skönt. Jag hoppas att vi slipper spyor från honom ett tag fram över! ;)

Det e så mycket jag inte har skrivit för jag har vart stressad på sistonde men jag ska försöka komma ihåg allt och berätta det nu eller i senare inlägg om jag inte orkar skriva allt..!

Vi börjar med i lördags. Micke fick förfrågan om att jobba i lördags och tackade självklart ja. En av hans kompisar är typ personalansvarig för en krog på campus så Micke stod i garderoben 23-03. Bra för honom att få in lite pengar, han har haft det jäkligt tajt de senaste månaderna vilket har bidragit till att jag har fått betala allt. Så också skönt för mig att han får in lite pengar! Han hade världens träningsvärk i ben och rygg åp söndagen. Haha, jag förstår honom, kommer ihåg hur det var i början på donken, ajaj!

Dagen efter får vi veta att stället blev rånat en timme efter att Micke gått därifrån! Usch usch! Beväpnat rån där de hade bundit fast personalen. Rånarna hade haft på sig halloween-masker men en i personalen hade känt igen en av rösterna så vi får hoppas att de tar dom!!

Söndagen var annars fullt upp med valpkurs! 13-17 pågick det o gud va kul vi hade! Var ute i skogen och lärde oss personspår. Aston va jätteduktig, han koncentrerade sig massor och blev jättelugn. Han verkade tycka det va jättekul så det ska vi verkligen göra med honom igen! Det e inte alls svårt, man kan göra det själv. Bara att gå ut i skogen och droppa lite godis där man går o sen vänta i typ 45 min så dofterna får koncentrera sig lite. Sen nosar han till sig vart jag har gått och får då godis :)

Tentafesten har jag skrivit lite om, visst? Aaa, jag gjorde det igår när jag berättade om att Micke ringde o berättade att Aston spydde. Det var iaf riktigt trevligt, och bra uppslutning också! Jag gick ju hem vid 24 men de andra stannade typ till 2.

Idag har vi haft intro på våt nya moment "Demokrati och samhälle". Ska bli jättekul!

Om två dagar åker jag till Sthlm! Ska bli jättekul. Jätteskönt att Aston redan mår så mycket bättre, då känns det inte lika jobbigt att jag ska åka iväg. Nu börjar nedräkningen till att vi ska få gå o ta bort hans stygn nästa torsdag!

Nä, nu ska Aston få gå ut, han påstår att han behöver det, men jag vet att han ljuger för han kissar typ tre droppar varje gång vi e ute just nu..Men det e ändå dags så ;P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: