veroniicakarlssons

G vs U 2-1

Kategori: Allmänt

Ja, det här blev en tokig dag. Allt var helt lugnt, jag hade ätit frukost, pluggat, vart på långpromenad med Aston och duschat. Helt plötsligt skriver Linnea på msn att tentorna har kommit. Jag tappar andan, börjar svettas lite smått osv. (ni vet hur det kan bli).. Loggar in, hittar dokumentet, letar upp min kod (som var nr 2 så var inte direkt tvungen att leta, den var näst högst upp), tappar andan igen. Skriker.. Aston slår på något sätt i huvudet i köksbordet, han tror att vi leker, han bits.. Jag ringer Micke berättar att jag klarat den, ringer mamma - inget svar. Ringer Tezz, hon låter trött, berättar att jag har klarat den. Ingen blir lika glad som jag. Micke låter stressad, Tezz låter trött, mamma svarar inte.. JAG FICK G!!! Aston är glad iaf, han viftar på svansen.

Gick iväg till skolan, var lycklig - mötte Maths o Jonas på vägen, de sa grattis, jag log. En tredjedel av klassen hade klarat tentan. Inte många, det va en dum tenta.. Satt i klassrummet, var glad, lite trött, men glad!

Skoldagen var slut, gick för att hämta tentan. Hade hört att det var strul med poängen. Anade inte vad som skulle hända. 45 poäng hade jag fått. Det e ju inte godkänt! Jag var inte godkänd. Va?! Panik! Frågade.. fick inga svar.. Panik! Tapade andan igen, helt annan anledning nu. Ut, jag måste ut härifrån! Gick.. vart ska jag? Panik! Toan. Andas..

Gick hem, förbannad. Ska ringa läraren, ska ringa kåren. Känns oacceptabelt, är förbannad, ledsen, besviken, krossad.. Hur kan de ta ifrån mig mitt G bara så?

Kommer hem, ringer läraren, inget svar. Mailar. Måste veta. Är ledsen, Micke försöker trösta. Micke får veta att han klarat sin tenta. Jag blir glad för honom, Micke bjuder på pizza så jag kan dränka sorgerna. Bean e slut på pizzerian, får ta kebabsås på pizzan istället. Det e inte min dag. Kebabsås e inte direkt bea...

Kommer hem, äter pizza, börjar kolla på OTH. Jenny ringer. Hon har vart o kollat tentorna. Resultaten som ligger uppe på internet e de som stämmer. Jag är godkänd. Jag är GODKÄND!

Jag e helt slut...

Kommentarer

  • Teresia säger:

    c-uppsatsen suger musten ur mig..så jag låter alltid trött..:). men jag är jätte glad att du är godkänd till slut:)! Grattis och bra jobbat! Puzz!

    2009-11-20 | 13:55:37
  • Anna säger:

    Herregud vilken cirkus, såg ju lite på FB igår och det verkar helt knäppt-fattar om du är lite irri på skolan.. ;)

    Men GRATTIS!!!! Gud så roligt och det var verkligen välförtjänt!!

    2009-11-20 | 13:59:17
    Bloggadress: http://annamina.blogg.se/

Kommentera inlägget här: