veroniicakarlssons

Hundvakt

Kategori: Allmänt

Vi skulle på riktigt behöva en hundvakt.. men men, vi hittar ingen bra, inte har vi råd heller.. Jag vet inte hur nästa månad ska gå ihop, förvänta er inga julklappar! Ni får ändå inga.. bara du mamma! O några till..

Nä, nu ska jag inte va sådär dyster! Idag när jag kom hem hade Aston rivit sönder tapeten i hallen, då får matte träna på att hålla humöret i styr, tack Aston för att du tränar med matte. Dumma hund!

Nä, men på riktigt, ibland tar han två steg tillbaka i utvecklingen o då blir vi så frustrerade, istället för att bara andas och tänka, okej, då kör vi härifrån nu. Man vill att han alltid ska va den där duktiga vovven som han är när vi är ute och går. För ni ska se oss! Ojoj, jag lovar att folk runt omkring är imponerade av den där vita hunden (någon kallade honom Harry igår..) som går så fint brevid matte. Vi har lärt honom att skvallra! Det e underbart. Så fort han ser en hund så kommer han till oss och berättar det, han berättar det genom att titta på oss. Och samma sak har han nu börjat göra med typ cyklister och andra människor, utan att vi har lärt honom det. Grymt sköna promenader kan jag säga!

Jag var faktiskt duktig och diskade igår, var riktigt stolt över mig själv. Typ 23.10 ställde jag mig o diskade! Ojojoj! Sen gick jag o Aston och sov medan Micke tittade färdigt på en film! Fast vi låtsades bara sova, för vi va vakna när Micke kom och la sig, o när han bökade sig ner i sängen och försökte få plats från Aston så gick Aston därifrån och ut i vardagsrummet och la sig i soffan. Va?! Vi blev helt chockade. Hans äventyr varade dock inte länge, efter typ 2 minuter kom han in i sovrummet igen men då la han sig i sin egen säng! Söta hund :)

Idag har jag haft en intensiv föreläsning, mycket att skriva! Nu är jag ganska trött. Men jag ska plugga lite iaf!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: