veroniicakarlssons

Kastrering

Kategori: Allmänt

Nu har jag lugnat mig lite. Det har att göra med att Aston har piggnat på sig lite. Jag ska berätta om dagen.. Eller jag ska börja med gårdagen.

Satt o skrev tenta i fyra timmar (klarar jag den inte tappar jag all tro på Umeå universitet), sen gick jag hem o käkade lunch med Micke för at sedan fira med ett par groggar hemma ;)

Ganska tidigt var det dags att röra sig mot stan för att möta upp klassen och tentafira. Blev "buffé" och lite dricka på pipes of scotland. Vidare till Camilla för att snacka skit och höja stämningen ännu mer. När stämningen nästan var som högst ringer Micke, Aston har spytt. Ingen fara med det, bara det att han även spydde i förrgårkväll.. Jaja, tänker jag, om han e pigg o glad så mår han iaf bra. Väntar kanske 10 min, får ett sms, Aston har spytt igen. Nästa sms, Aston e gnällig - ska kolla om han behöver gå ut. Nästa sms, Aston bajsar :) bra, då vet vi varför han va gnällig! 30 sek senare, nästa sms, Aston spyr, han drack lite vatten ur en pöl - nu spyr han upp det.

Behöver jag säga att jag bestämde mig för att gå hem?

Väl hemma möttes jag av en trött Aston som gärna gick o la sig o sov igen - skönt. Det jobbiga med att han spydde var ju att han ville ha vatten efter men han fick ju inte äta eller dricka igårkväll för att han skulle sövas idag..

Idag började morgonen med att Micke har ställt väckarn en timma sent :P Vi fick skynda iväg o sen hos veterinären fick vi som sagt va där när han sövdes, usch usch!

När vi gick från veterinären var vi ganska uppskakade.. Vi spenderade dagen på stan o när vi hämtade Aston igen så var han heeelt borta. Det va verkligen inte kul, han visade inte att han kände oss.. Mitt hjärta krossades! Han var väldigt trött, Micke fick bära honom en del på vägen hem (vi åkte buss, men han bar honom på och av och mellan bussarna o sen till gräsmattan när vi kom hem). Busschafförerna tyckte så synd om Aston att han fick åka gratis på båda bussarna fast det egentligen kostar pengar för honom också. När Micke o Aston gick på vasaplan o jag va på apoteket var det en tant som kom fram till Micke när han bar Aston o frågade om han va sjuk..

Nu är han iaf mycket piggare! Skönt! Han är fortfarande trött, men han kan gå, han vill va ute o han har fått i sig lite vatten. Med andra ord behöver vi inte oroa oss för nåt för allt går åt rätt håll! Skönt!

Jag e helt slut nu, va bakis imorse men det har man ju inte haft tid med!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: