veroniicakarlssons

Nya tag

Kategori: Allmänt

Det har varit lite lojt här hemma ett tag. Ordet lojt passar väldigt bra, vet inte vad det betyder riktigt, men det känns passande för hur det har varit hemma hos oss. Micke har varit smågrinig och trött, vi har slappat med städning och disk, vi har inte umgåtts osv.. Det e så enkelt att bara bo ihop o tro att det räcker, att man automatiskt umgås bara för att man är i samma lägenhet, så är det inte! Det sköna med att bo tillsammans är att inte behöva känna kravet att umgås, missförstå mig rätt (som mamma brukar säga). Man behöver inte planera in tid, man ses ju dagligen. Man behöver inte offra något annat för att ses. Vi ses ju varje dag, så om jag umgås med klassen ibland så bidrar inte det till att vi inte ses dom dagarna. Men, nu har det blivit så att vi inte umgås, vi är hemma samtidigt, men vi umgås inte. Vi pratar knappt, vi gör olika saker osv. Men nu har det blivit ändring på det! Ibland kan det vara viktigt, att faktiskt bestämma att man ska umgås, fast man bor tillsammans, så man inte tappar bort varandra! Så, nu har vi bestämt att onsdagkvällar är våra kvällar, då vi umgås! Och redan direkt efter att vi hade bestämt det så var det som om den här perioden då vi inte umgicks var förbi och nu umgås vi igen! Vi umgås även när vi inte är hemma tillsammans, vi ringer och smsar och saknar varandra! 
Det är mysigt att umgås!

Skolan är kul just nu. Den är inte jättelärorik, men den är rolig. Det räcker för mig just nu.

Jag är helt enkelt nöjd med tillvaron ;)

Fast det är lite lojt i klassen just nu ;P

Kommentarer

  • Linnea säger:

    Jag lovar att jag ska vara mer positiv resten av veckan! Inte alls så loj som jag ;) Imorgon är det plugg/kladdkaka och mys som gäller! Vem säger nej liksom? Jag taggar livet nu då!

    2009-11-16 | 23:03:54
    Bloggadress: http://linneaberglund89.blogg.se/

Kommentera inlägget här: