veroniicakarlssons

Kugga dugga

Kategori: Allmänt

Japp, det har jag gjort, kuggat duggan alltså! 13 poäng av 40, den ni! Det e lite av en bedrift för min del. Men men, nångång ska man ju kugga en skrivning också, så nu har jag gjort det för första och sista gången ;)
Klarade man duggan fick man ta med sig poäng till tentan, vilket hade vart skönt för det e en rätt stor tenta med inte överdrivet mycket extra tid att plugga.. men men, det e bara o kämpa några veckor till.
Duggan va uppdelad i två delar, en del nationalekonomi och en del ekonomisk historia, jag fick 10 av 16 på ekonomisk historia. Ja, o då kan ni ju lätt se att jag fick 3 av 24 på nationalekonomin. Själv tycker jag att jag ska hå några fler poäng, jag tycker att jag iaf har lite rätt på vissa frågor, men det e inte så stor idé att gå till läraren när man ändå inte kommer upp i tillräckligt med poäng för att få G. Det e knappast 7 extra poäng jag tycker jag ska ha :P

Aja, nog om det - det e bara ta nya tag o det har jag redan gjort. Sitter o läser en bok idag som heter välfärdsstatens expansion som hela klassen har sagt e jättedålig. Själv tycker jag den verkar ganska intressant. Samhällskunskap och historia i ett, det kan inte bli så mycket bättre i mina ögon ;) Nä, så jäkla bra e inte boken, men den e bättre än vad jag trodde den skulle va efter att alla har sagt hur tråkig den är. Men å andra sidan är jag bara på andra kapitlet så vi får väl se :P

Tvättat har vi gjort idag också, mycket duktigt! Ja, jag e ledig idag så då måste man göra saker hemma. Så idag blir det att städa lite, plugga massor och att packa! Imorn sticker vi ner till Sthlm. Kommer va en späckad dag imorn. Träna, skola, valpkurs, natt-tåg! Jajjemän!


Aston spydde härom natten.. stackaren! Men han mår bra iaf! Micke har börjat låta honom gå lite lös ute. Jag tycker vi ska träna lite mer på att han ska komma när vi ropar först.. men än så länge har det gått bra när han har vart lös så.. :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: