veroniicakarlssons

MAXI

Kategori: Allmänt

Det va kul o få gå på maxi idag! Och välbehövligt ;) Vi har typ inte haft nån mat de senaste dagarna, eller jo, det har vi, men inget pålägg :P Det blev mycket handlat iaf, tre fulla stora papperskassar! Oi kylen blev det fullt..


Men det e ju inte världens största kyl.. O frysen blev också full..


Ja.. vi skulle behöve en större frys, definitivt! Men det brukar gå ganska snabbt att tömma den ;P


Efter att vi var o handlade käkade vi blodpudding till middag o sen blev det te o bullar framför ensam mamma söker :P Asså, förlåt, men den där Helena.. suck! Nä, hon e lite för mycket för min smak!

Nu har jag precis fixat lite köttfärs..

Som ska torkas i ugnen över natten och sedan bli hundgodis!

Aston vill gärna ha på en gång!

Jag har fått för mig att hundar inte ska äta tonfisk (vet inte varför) men nu har jag iaf läst om saken o det verkar inte va nån fara. Så i vinter blir det tonfiskpastej på tub som godis! Vi vill variera mycket så han inte ska få i sig massor av en sak, typ om han bara får frolic så får han i sig massor av socker. Våran hundtränare sa nåt jättebra på senaste valpkursen. Eftersom vi inte slutar skälla på hunden ska vi ju heller aldrig sluta belöna, sen behöver det ju inte alltid vara godis, men det e ju inte direkt som att han får mycket godis som belöning, det e j en liten bit när han gör som han ska, däremot är det ju varje dag. Men det kommer det ju inte bli när han blir äldre. Annars belönar vi mest med dragkamp!

Micke ligger o kollar på fotboll..

Barcelonamatch! Micke gilade inte fotboll innan han träffade mig, det e svårt att tro för nu älskar han att titta på fotboll!

Sådär ja, då är ni uppdaterade inför natten :P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: