veroniicakarlssons

Sängdags..

Kategori: Allmänt

Men först ska jag berätta lite om dagen! Imorse vaknade jag vid 9 o såg att det var fint väder ute, även om man inte spenderar så mycket av dagen utomhus är det ändå tråkigt att ligga kvar i sängen när det e blå himmel! Kommer upp och ser att det är helt vitt ute, blir lite chockad. Har det snöat? Går ut i köket och kollar ut genom fönstret där och konstaterar att det bara är frost. Skönt! Jag vill gärna ha ett par vinterskor innan vintern kommer :P

Bestämmer mig för att baka scones när vi för en gångs skull har apelsinmarmelad hemma. Jag äter inte apelsinmarmelad men varje gång vi äter scones (som kanske har hänt tre gånger på de snart tre åren vi bott tillsammans) så säger Micke att det skulle va så gott o ha apelsinmarmelad till! Så imorse fick han nybakte scones med apelsinmarmelad och ost!

Efter det var det plugg och sen gick jag o Aston till ICA o köpte lite saker till marängswiss.. Jag drömde om det härom natten och har vart sugen på det sen dess o Anna skulle komma o fika så det passade ju bra! Men innan fikat skulle vi ses utomhus och hon skulle ha med sig en hund o de skulle hjälpa oss o träna Aston lite. Trännigen gick väl sådär om jag ska va ärlig, Aston ville leka o det ville den andra hunden också så tur för Aston ;) De fick springa av sig lite o sen gick vi hem o fikade! Den andra vovven va jättemysig o ville gosa hela tiden, svårt dock när Aston hela tiden ville jucka på den (som han gör med alla hundar, sluta snälla!).. Men hon va så himla fin, Nova heter hon o en en golden blandning. Glömde självklart att fota de små liven...

Kommer ni ihåg lägenheten jag berättade om? Den med uteplats, vi hamnade först i kön på den! Så Anna skjutsade dit oss o följde med o tittade på den. Det luktade unket o lägenheten va ganska liten o så.. Vi funderade på saken en stund (inte allt för länge dock) och sedan bestämde vi oss för att tacka nej... Men nu e vi ju iaf på gång eftersom vi vart o tittat o faktiskt varit först på en lägenhet! Det känns bra!

Kvällen har spenderats pluggandets och med lite varma mackor framför tvn.. Kollade på kalla fakta om tvångspsykiatrin för unga kvinnor som skadar sig själva. Jag blev så upprörd så jag ville ringa nån o skälla t den personen.. Men, jag har ju inga nummer o så.. Men ibalnd kommer jag verkligen ihåg varför jag i grund o botten ville bli socionom.. Nog om den saken för jag blir upprörd bara jag tänker på det. Micke som i vanliga fall inte orkar bry sig så himla mycket om samhällssaker var också väldigt upprörd (var tvungen att få in det så ni inte tror att det bara är jag som övereagerar).

Nä, båda mina pojkar ligger redan i sängen så jag ska nog borsta tänderna o krypa i säng o läsa lite (plugg).
God natt! Glöm inte tandtråden ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: