veroniicakarlssons

Skola

Kategori: Allmänt

Usch vilken tråkig föreläsning jag hade idag. Sociala dimensioner av naturkunkskap typ.. nej, inte roligt. Det mesta känns ganska självklart, och visst, det e ju skönt att äntligen förstå nåt, men nej, det är tråkigt ändå! Jag gick efter en timme, kom på mig själv med att inte alls lyssna på vad läraren sa och då kan man lika gärna gå!

Så jag gick hem o åt lunch istället, o tittade efter lediga lägenheter, vi e ju ganska inne på att flytta till ett bättre läge nu när det e klart att vi ska bo kvar i Umeå i några år till. Men det fanns inte nåt intressant just nu. Eller, jo, det gjorde det verkligen, men allt va för dyrt :P Nybygda lägenheter precis vid älven, nära skolan och centrum, inte helt fel.. men o betala över 6000 för en tvåa på typ 55 kvm är inte aktuellt just nu :P

Anledningen till att det nu är helt klart att vi blir kvar i Umeå i några år till är att Micke äntligen har bestämt vilket ämne han ska läsa! Det blir biologi för hans del och det känns jätteskönt att han har valt. Det var jobbigt för honom att inte veta o nu kan vi börja leta lägenheter här i Umeå, det e ju faktiskt det vi båda vill just nu!

Nä.. Ason ligger o stirrar på mig, han vill att vi ska gå ut ;) Sen ska jag plugga! Ikväll e det valpkurs igen! :)

Kommentarer

  • Malin säger:

    Japp, Sthlm it is :) Känns skönt att få komma hem igen. Just nu är det lite träligt att vara tillbaka i distansförhållandet bara - men det ger sig väl snart!

    2009-10-15 | 20:38:00
    Bloggadress: http://malliiin87.blogg.se/

Kommentera inlägget här: