veroniicakarlssons

Valpkurs o plugg!

Kategori: Allmänt

Woho! Läste ut en av böckerna som jag ska läsa på den här kursen igår.. nu har jag läst ut 2 av 3 böcker inför tentan.. Började med den sista idag, tänkte läsa ut den över helgen om jag hinner.. Den handlar om miljö, det är sådär roligt och har sådär mycket att göra med samhällskunskap.. men men!

Jag hittade precis en jättefin lägenhet.. eller, asså, jag vet inte om den är det men det var en tvåa med uteplats som va ganska billig och som ligger i ett jättefint område. Det dåliga är att det e långt till Maxi.. man kanske får börja handla på willys isf iosf.. det e ju inte så illa. Men jag gillar Maxi :P Värt att ta sig en titt på iaf. Jag har ett problem dock som jag tänkte att nån skulle få hjälpa mig med. Vi har alltid haft så att el ingår i våra lägenheter (vi har hunnit med tre lägenheter på knappt tre år, duktigt!), men i många av de som vi kollar på nu så ingår inte elen. Är det rimligt att tro att el går på typ 300 kr i månaden typ? Eller? Vad kostar el? Jag har verkligen ingen koll på det!!

Igårkväll var det valpkurs. Det gick ganska bra. Vi skulle träna på gå fint, Aston kan verkligen inte det öfr vi har inte tränat på det. Men han har tidigare varit ganska duktig på att ändå kunna gå vid sidan och hålla kontakt även om vi inte kallat det för gå fint.. Igår kunde han inte det längre :P Men tillslut gjorde han det o då fick han busa med en annan vovve som belöning :) Sen tränade vi hundmöten.. Det gick jättebra. När Aston ser den andra hunden så säger vi duktig och kastar ut en godis på marken, sen fortsäter vi att fånga hans uppmärksamhet på det sättet genom hela hundmötet. Aston brydde sig knappt om de andra hundarna, han ville bara leta korv på marken! Bra jobbat! Anledningen till att vi gör så är att han visar vissa aggressiva beteenden just i hundmöten (som helt försvinner då han hälsar på hunden) men då är det bra om vi gör hundmöten til nåt positivt. Så i framtiden när vi möter en hund så ska han ilja söka godis på marken :P

Nä.. nu e pluggpausen snart slut..

Kommentarer

  • Brorsan säger:

    Vi har ca 200:- i månaden i el.

    2009-10-16 | 14:26:14
  • Anna säger:

    Vi betalade ca 300 kr i månaden eller ja ca 1000 kr för ett kvartal för elen.

    Men då säger vi söndag!! :)

    2009-10-16 | 15:01:18
    Bloggadress: http://annamina.blogg.se/

Kommentera inlägget här: