veroniicakarlssons

Valpkurs

Kategori: Allmänt

Jag blev lite stressad igår när jag skrev inlägget så tänkte förklarar lite mer vad vi gjorde på vlpkursen nu. Vi började med att sätta upp Aston på en papperskorg, en ganska stor också fick han vänja sig vid att den va lite halkig o när han hade gjort det så sa vi sitt o grejer o han fick massa belöning ;) Sen gick vi runt så fick han träna på att stå o sitta o ligga på olika grejer. En grej som va ganska cool va en stengrej som va typ oval o rundad, vet inte riktigt hur jag ska förklara men den va typ upp till mitt bröst nästan o den lyfte vi upp honom på också balanserade han på dn o sen la han sig ner. Han va skitsöt o jätteduktig.

Det som har vart lite jobbigt de senaste gångerna på valpkursen har var att Aston har skällt så mycket. Han skäler oavbrutet på de andra o vägrar va tyst om vi inte håller på med olika övningar med honom.. Blää.. Vi ska lära honom skall, då blir det enklare att lära honom tyst.

Idag e det plugg sm gäller. Micke har åkt iväg till skolan o sitter o gör hemtenta med några i sin klass. Själv ska jag hårdplugga både mikro- och makroekonomi idag. Mest makro dock, den e roligare :P Men jag har börjat med mikron nu, tar den först så e jag färig med den sen!

Om ca 1½ timme blir det paus med långpromenad med Aston och lunch och efter det blir det makroekonomi resten av dagen och kvällen. Jiihaa!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: