veroniicakarlssons

4 km

Kategori: Allmänt

Idag sprang jag 4 km! Bra jobbat! Micke stod vid mållinjen och log ;) Han springer nämligen lite snabbare än vad jag gör :P

Har haft föreläsning i 3 timmar idag, den var bra! Satt lite i grupper o snackade i klassen också, så man fick lära känna några lite bättre, e ju en ny klass. Vi har snackat om att ha klassfest snart också så vi kan lära känna varandra lite bättre. Aston var ensam hemma i typ 2 timmar o det gick jättebra, han sov. Däremot var han även ensam hemma i typ 50 min när vi va iväg o sprang.. o det klarade han inte lika bra :P Men men.. Imorse var han väl trött när vi lämnade honom, han väckte oss kl 03.30 inatt o va tvungen o gå ut o bajsa.. Men nu e magen bättre, skönt!

Efter skolan blev det att gå hem o äta lunch o sen gå iväg o låta Aston springa av sig lite, va ju så fint väder! Sen var jag helt död, somnade när vi kom hem! Eller Micke låg i soffan o läste o jag satt lite vid datorn, Aston låg på vardagsrumsmattan. Sen gick jag o la mig i soffan så det plötsligt inte fanns nån plats för Aston i soffan. Då sätter sig Aston upp o tittar på mig o börjar snacka..

A: "Matte, jag skulle faktiskt ligga där"
V: "Men Aston, du låg ju på golvet, du har ju haft chansen att hoppa upp i soffan jättelänge"
A: "Ja, men då ville jag inte det, men nu vill jag jättegärna ligga precis där du ligger"
V: "Men nu ligger jag här, lova att inte hoppa upp på mig".
Vänder huvudet åt andra hållet och blundar. Känner hur Aston plötsligt står på mig, går på mig.. Lägger sig på Mickes ben och min mage.. Hela familjen i soffan på varandra, mysigast som finns tycker Aston!
V: "Aston, du lovade ju.."
Men då har han redan somnat..

Nä.. nu ska jag läsa lite mer i den härliga boken Grundläggande Nationalekonomi.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: