veroniicakarlssons

Han e ju bara en valp..

Kategori: Allmänt

Hola!

Igår var det valpkurs! Förra gången så va Aston duktig i början o sen kunde han inte koncentrera sig längre så då blev han galen.. Den här gången var det liiite annorlunda. Han va galen redan från början! Det enda han ville göra var att bita mig i armen. O visst, vi tränade ju fot så att ha en hund som faktiskt hänger på en e ju då inte helt fel, men ändå lite fel lixom.. Sen skulle vi träna sitt, ligg o stå o Aston kan ju sitt o nästan ligg så det gick lite bättre, men efter en stund blev han helt galen då också så då kom hon som håller i det och gav några tips hur vi ska göra när han bits. Hon verkar ha typ 1000 såna tips på lager o det e ju bra för det verkar ju inte va så mycket som hjälper på lilla Aston. Hon tycker nu att vi ska skaffa ett stryphalsband till honom :S Jag e inte jätteförtjust i tanken att sätta ett stryphalsband på en liten valp men vi ska iaf testa! O Tanken e ju inte att han ska strypas, utan att vi ska använda det som Cesar gör, att halsbandet lixon "lyfter" upp huvudet också ska vi säga ajaj när han bits o a bort honom med halsbandet o hålla honom ifrån oss o sen belöna när han inte biter. Men grejen e ju att han knappt biter här hemma.. men då får vi göra så när vi tränar med honom, för det e typ då han bits!

Nu har jag o Aston vart ute o tränat kom. Jag o Micke köpte ett rep till honom innan vi var o hämtade honom som var till för att vi skulle träna med, men nu har vi klippt i dt så många gånger så nu finns det inte mycket kvar att träna med :P

Idag har jag föreläsning 13-15 o sen är det klassfest ikväll! Kul kul!! Jag har bestämt mig för att ha en pluggfri fredag, jag förtjänar det! Men imorn lovar jag att sätta igång igen!! ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: