veroniicakarlssons

Köksfärdigheter!

Kategori: Allmänt

Tänkte att jag skulle skryta lite med mina färdigheter i köket, men för att göra det måste jag ju först erkänna att jag snodde Fredriks recept :P Han gjorde en jättegod pastasås när vi va nere i Sthlm, så jag tänkte att jag skulle göra den till Micke nu när vi kom upp igen. Två problem fanns dock, och ett till uppstod. De som redan fanns var att Micke inte tycker om champinjoner och räkor och båda dessa var i.. Men han slapp det värsta, räkorna! Men, eftersom de var själva "köttet" i maten så bytta vi ut de mot fisk. Hoki närmare bestämt! Det problem som uppstod var att själva såsen bestod av creme fraishe tomat o saffran, den fanns inte när vi skulle köpa den. Hmm.. det var bara att hitta ett annat alternativ - creme fraishe paprika o chili blev det istället!

Maten bestod av:
1 orange paprika
1 tomat
Harricot vertes
2 stora champinjoner
1 pkt hokifiléer
2 dl creme fraishe paprika o chili
2 dl creme faishe naturell

Ät med pasta!
Asgott! Vi åt det till middag igår, men det blev typ 4 portioner så vi ska äta det till lunch idag också.

Nu har jag nyss bakat en kladdkaka, gott gott!

Hade lite ont i halsen när jag vaknade imorse, men det har gått över nog, sp jag tror jag ska ut o springa innan middagen.

Aston e jättelugn. Efter att han hade sin monsterdag i torsdags så har han vart lugn, skönt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: