veroniicakarlssons

Ledig

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit helt ledig efter skolan faktiskt. Hade bara skola från 10-12 o sen har jag inte gjort nånting! Eller, jo, jag har tränat med Aston tre gånger. Tre korta gånger, han blir lite för exalterad.. Jag har ju inte renskrivit dagens föreläsning iofs, men jag ska göra det sen. Micke har haft "pluggdatorn" med sig till skolan så jag använder det som ursäkt till att jag inte har kunnat göra det :P

Jag vill ha ett extrajobb! Sökte ett idag, ska söka några fler. Då kan man dra ner studielånet lite och ha en extrasyssla! Jag tycker det e kul med jobb!

Jag o Micke ska ut o vandra med Aston i sommar har vi bestämt! Typ bara tre dagar tänker vi blir lagom. Så nu sitter vi o försöker hitta någon led där vi kan gå. Men det blir lite dyrt, för jag måste typ både ha bra vandringsskor och kängor, en sovsäck också måste i köpa tält. Men, det e ju typ 10 månader kvar så vi hinner nog! Sommaren efter blir nog en lite längre vandring, kanske 5 dagar för då kan Aston ha en väska också med sina saker. Men vi kommer inte ha det på honom i sommar för de säger att stora hundar har växt färdigt när de är 18-24 månder o man ska inte belasta de för mycket innan de är färdigvuxna. Vi räknar med att han är färdigvuxen när han e 18 månader men i juli kommer han va typ 16 månader så det blir lagom belastning för honom att bara gå första sommaren. Vi vill ju inte försötra hans leder innan de ens har växt färdigt.

Men sen vet jag inte hur mycket av allt man ska lyssna på heller. De mest "extrema" säger typ att han bara ska vara ute på kopplade promenader max 25 min om dagen när han e 5 månader. Men däremot kan de springa lösa typ hur mycket som helst. Men han springer mycket mer när han e lös ju.. Men då väljer han det själv, strunt! Han klarar allt att va ute o gå iaf en timme sammanlagt per dag!! Annars skulle han ha överskottsenergi så det skriker om det ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: