veroniicakarlssons

Ny era

Kategori: Allmänt

Ja, det känns lite så. Aston bits inte, eller jo, det gör han - men det e kontrollerbart. Asså fattar ni? Vi har lyckats! Det e som att leva ett nytt liv.

Mycket har vi gått igenom den här sommaren, det har funnits stunder då jag inte vågat gå runt i min egen lägenhet, då jag inte har velat vara ensam hemma med min hund. Ja, ni förstår, o ni har ju läst innan också, han har inte varit en ängel.. Men nu, ja, nu e han fan nästan det! O jag svär, men bara för att det e värt det, det bhövs ett kraftfullt ord när man känner såhär!

Såå.. hur har vi gjort? Ja, jag e inte stolt direkt. Vi skulle få honom att sluta skälla - så vi köpte en vattenspruta. Sen använde vi även den när han hämtade skor.. Men just bitandet ville vi ta itu med på riktigt så vi gav honom negativ uppmärksamhet när han bet oss.. Men sen kom det avgörande ögonblicket när hon som har valpkursen berrättar att hundar är själviska precis som vi - belöning = fortsätta, obehag = inte göra så igen.
O vattensprutan e definitivt obehag, så... ja, jag behöver og inte säga mer, han bits helt enkelt inte så mycket längre. Och det e skönt! Alltså, nu började vi ju bara med det här igår, men det har iaf än så länge blivit bättre - sen vet man ju aldrig i framtiden. O tro mig, det kommer hända saker i framtiden - vi har ju hans tonårsperiod att se fram emot ;) Men just nu kan man iaf gosa med honom. O i säkert en vecka har han väckt oss varje morgon genom att komma upp o lägga sig på nån av våra huvudkuddar o bara mysa! Det e gött!

Nä, nu måste han få springa av sig lite. Han har blivit väldigt lugn, men vi måste komma ihåg att han fortfarande behöver springa av sig även om han mest ligger här hemma och det inte blir att vi går ut bara för att han har fått ett ryck o håller på att riva lägenheten :P Typ såhär..


Han fick en ny boll härom dagen o den va kul o leka med i soffan, men sen försvann den in under soffkudden o då var det ännu roligare för då kunde man leka med hela soffan..

Vi har inte så mycket planer idag. Jag vill gå ut o springa, men vaknade än en gång med ont i halsen, gör det typ 3-4 dagar dagar i veckan o sen går det över efter ett par timmar men då vill man ju inte gå ut o springa när man har haft ont i halsen på morgonen.. Blää! Micka ska nog iaf iväg o gymma o handla.

Igår bakade vi kanelbullar, det var gott! Nu har vi massa i frysen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: