veroniicakarlssons

Pengar, handling och valptänder

Kategori: Allmänt

Aston går igenom en jobbig period i livet just nu! Magen e helt bra igen, men vi fortsätter med uppblött torrfoder idag också för säkerhets skull. En jobbig sak i hans liv just nu e att han nästan varje dag får följa med mig o handla. Jag går till Maxi och fyller en ryggsäck o sen går jag hem med den o då får han snällt sitta utanför o vänta. Jag skyndar mig inne i affären, tycker inte att Aston e tillräckligt stor o skräckinjagande än för att främlingar ska hålla sig borta :P Men han blir väldigt trött av det!! Idag gick vi för andra gången. Förra gången la han sig ner flera gånger på vägen hem, idag gick han hela vägen men när vi kom hem fick han totalt fnatt, han var med andra ord övertrött! Då kommer vi till nästa jobbiga sak i hans liv. Han for runt som en tok när vi kom hem, skällde o försökte bita mig. Det gör inte alls ont när han bits längre, men man drar ju bort handen rent instinktivt. Till slut får jag iaf tag på honom och sätter mig ner i sängen medan jag håller honom i halsbandet så han inte kan bita mig - då ser jag att det blöder i praktiskt taget hela munnen. Min första tanke var att han har bitit sig rejält i tungan, för det var mycket blod! Tänkte att han kanske råkat bita sig och att det var därför han livit helt galen. Men efter lite utforskning i munnen hittar jag två till lösa tänder. Snart kommer han va tandlös vår käre lilla krabat! Ganska skönt för oss iofs! Nu ligger han i sin hundsäng och tuggar på en tuggpinne. Ni som i somras såg mig försöka locka honm till att tugga på tuggpinnar istället för att bitas vet att han brukar strunta totalt i dessa pinnar. Men sen vi kom upp till Umeå igen har han varit helt besatt av de. Han somnar praktiskt taget med en i munnen och han vägrar släppa de när vi ska gå ut :P Det kliar antagligen något så fruktansvärt i hans tänder just nu!

Idag kom csn-pengarna! Det betyder att vi har klarat sommaren! Jag vet inte hur många gånger jag o Micke satt o räknade på det där telefonförsäljarjobet hur många fler pass vi va tvungna att jobba för att kunna klara sommaren. O jag förberedde mamma på att vi kanske var tvugna att låna pengar till hyran i slutet av augusti, men jag ville verkligen inte det för det e ganska oansvarigt att köpa hund o inte ha råd med hyran. Men vi stannade kvar på jobbet tillräckligt länge så vi klarade sommaren! Det känns grymt bra!

Det kanske har dykt upp ett sätt för mig att klara nästa termin utan studielån.. ;) Säger inte mer om det nu, men kanske kanske!

Kommentarer

  • Paula säger:

    Så pirayan tappar gaddarna, haha! Men du, jag har aldrig hört talas om att dom blir tandlösa mellan varven, hihi, har aldrig märkt nåt på våra hundar!

    En napp blir nästa då om han inte längre har nåt att tugga med, hur ska han annars kunna somna?

    /Kram

    2009-09-02 | 17:31:27
    Bloggadress: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här: