veroniicakarlssons

Tre veckor

Kategori: Allmänt

Vill bara berätta att jag nu varit rökfri i tre veckor!!!!! Tre veckor! Förstår ni hur ynkligt det låter? Ha, det e lite som en örfil. Jag tycker jag har varit så jäkla duktig, o det känns som att det har gåt fruktansvärt lång tid, men det har bara gått tre veckor! Tre veckor!

Ett samtal skulle kunna låta såhär:

-Har du en cigg?
-Nä..
-Men du röker väl Veronica?
-Nä.. Jag har slutat!
-Va? E det sant? Grattis! Fan vad bra!! Hur länge sen var det?
-Tre veckor.
-Mhm, aja, men det e ju bra, hoppas du lyckas!

För man har lixom inte lyckats när det bara har gått tre veckor. Men för mig har jag ju lyckats. För mig har det typ gått tre månader eller år!

Men då skulle samtalet se ut såhär:

-Har du cigg?
-Nä..
-Men, brukade inte du röka?
-Jo, men det va länge sen. Jag har slutat!
-Va? E det sant? Grattis! Fan vad bra!! Hur länge sen var det?
-Tre år.
-Haha, aa, okej. Grymt!

Men tre veckor! Då tänker folk typ "hon kommer börja när som helst"..
Man e inte duktig efter tre veckor. Fast de lär va de jobbigaste veckorna. Det kommer aldrig va såhär jobbigt igen! De jobbigaste dagarna va typ dag 1, 4 och 5. Vet inte varför just 4 va så jobbig. Men dag 1 e ju lixom dag 1.. Dag 5 va för att det va första dagen i skolan, jag va lixom tvungen att byta rutiner. Men nu trivs jag med det!

Jag vill inte röka mer. Det känns skönt att känna så! Jag vet att det e gott, men det finns en sak som gör att jag inte vill ha. Det skulle vara fruktansvärt MISSLYCKAT!! Varför? För jag röker ju inte längre ;)

Kommentarer

  • Anna säger:

    Klart du har lyckats då det har gått tre hela veckor!!! Helt otroligt duktigt tycker iaf jag! Som psykolog-Pär skulle sagt; Du är ingen rökare, du VAR en sån som rökte! ;) Gonatt!

    2009-09-16 | 22:37:34
    Bloggadress: http://annamina.blogg.se/
  • Brorsan säger:

    Det svåraste kommer efter typ 2 månader när du tror att du har slutat röka. Då kan man tro att man man bara kan ta ett bloss eller en cigg. Tro inte det, för då kommer du fastna igen.

    Bra jobbat!

    2009-09-17 | 07:57:08

Kommentera inlägget här: