veroniicakarlssons

Aston kan reglerna när matte glömmer..

Kategori: Allmänt

Haha, vi skulle gå ut för en stund sen. Har börjat träna på att Aston ska sitta ner och vänta medan vi klär på oss för annars blir han lite för vild och en mössa eller en vante kan bli föremål för lite för mycket lek. Det gör ganska ont när han ska ta av en mössan när man böer sig ner, han brukar få med lite hår också.. Så för husfridens skull så tränar vi på att han ska sitta ner och vänta. Han får heller inte börja bitas o stoja när man ska ta på halsband eller koppel, han ska då sitta lugnt.

Jag kom på att jag hade hans kyckling i kylen (kokade kycklin till godis igår) och när jag tog fram den ville han gärna ha på direkten.. så han började med att hoppa men hen lyckades inte komma åt kycklingen. När jag sa nej så satte han sig ner i hallen och väntade på att jag skulle klä på mig. När jag hade klätt på mig så tar jag på honom kopplet, han sitter lugnt och fint så jag säger bra och klappar honom lite på huvudet. När jag går så sitter han kvar fast kopplet blir helt spänt. Haha, så dum man kan va. Jag går tillbaka o ger honom en bit kyckling - sen går vi ut på promenad! Haha, han e så söt, han vet när han ska få godis ;P

Dagens plan är att försöka komma på vad fasiken jag ska göra med val 2010, svårt asså! Men det e dags att komma igång! Jag ska även ut o spirnga en vända. Hade tänkt att ta med Aston, men han e dålig i magen så han får slippa idag. Han år en promenad sen istället!

Imorse snöade det lite, men nu e det plusgrader och blött igen. Tassar får torkas vare gång man vart ute o det går bättre och bättre. Men det e inte så kul när matte o husse tar i tassarna, men vi tränar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: