veroniicakarlssons

En bra dag att heta Aston!

Kategori: Allmänt

Hej! Aston här! Matte o husse påstår att det här har varit min dag, om det har varit det vill jag inte ha en egen dag igen.. Eller, asså, jag har ätit ganska gott men det andra har jag inte gillat.

Dagen började jättetidigt, typ halv 8 av att mattes sak brevid sängen börjar spela musik. Usch, jag va jättetrött och hon bara sov. Husse gick upp och gick på toa så då tog jag hans huvudkudde. Han såg inte så glad ut när han kom tillbaka. Men sen hade matte vaknat, då stängde hon av musiken också gick hon upp o gick på toa så då kunde husse sno hennes kudde. Hon brydde sig inte när hon kom tillbaka. Allt var frid och fröjd igen. Sen gick matte o husse upp, skönt, då fick jag hela sängen för mig sälv!

Nä jag gick upp så gick vi till bussen. Jag älskar inte att åka buss men det är okej. Jag la mig på bussen, då blev jag skitig tyckte husse o matte, jag tyckte det va rätt skönt.

När vi kom fram dit vi skulle blev jag glad. Jag kommer ihåg att man brukar få godis där inne, och en gång sov jag där en stund. Tanten som matte o husse kallar för veterinären är snäll. Hon sa till matte o husse att det måste va härligt att ha en vit hund i det här vädret. Det tyckte jag va snällt sagt, men när skulle det inte va härligt att ha en vit hund? Jag förstår inte.. men det va snällt sagt iaf! Det va en söt schäfer där också, Voffan hette hon, hon va 6 månader men vi fick inte leka. Tråkigt. Men jag va duktig, jag tittade bara på henne, jag skällde inte o så. Men hon gnällde lite, hon kanske tyckte jag va söt :) Jag hade gärna gett henne en puss..

Sen gick vi in i ett annat rum och matte höll i mitt huvud medan jag fick en spruta i nackskinnet, sen fick jag det där godiset som jag visste att man fick om man var duktig!

När vi kom hem va jag tvungen att duscha! USCH! Jag gillar det verkligen inte!!






Jag ser lite kul ut på den här sista bilden men det bjuder jag på!

Sen va jag jättehungrig! Så jag åt upp nästan hela min frukost, det är ganska oanligt nu för tiden. Jag brukar äta lite mindre än hälften. Sen har jag kvar det till senare, men idag va jag hungrig efter alla äventyr!



När jag hade ätit kom jag på att jag va blöt, så då fick jag lite fnatt. Jag gillar inte att va blöt, jag gillar det verkligen inte!


När jag lugnat mig så börade matte o husse prata om märgben. Jag spärrade upp både ögon och öron och när matte öppnade frysen var jag där inom ett ögonblick! Mumma!

Sa ni märgben?


MUMMA!

Sen sov jag en stund med husse o matte i sängen. Matte e fortfarande lite sjukis men hon mår bättre idag! Efter det gick vi ut också borstade de mig. Jag gillar inte att åka buss, inte att duscha och inte att bli borstad, hur kan det då vara en bra dag att heta Aston?

Kommentarer

  • Paula säger:

    Nä det kan inte vara lätt att heta Aston! Men det kommer roligare dagar, alldeles säkert!

    Vi åker o tittar på små valpisar idag, hoppas dom passar på att öppna ögonen, det börjar bli dags nu!

    Kram på dig Aston o till husse o matte också

    2010-04-03 | 09:19:31
    Bloggadress: http://paulaz.se
  • desiree ! säger:

    Hej.

    Mycket härlig blogg.

    Kika hemskt gärna in hos mig, och lämna en kommentar. Om du gillar bloggen, varför inte följa den via bloglovin'? Ha en fortsatt trevlig dag.

    Kramar :)

    2010-04-03 | 09:35:56
    Bloggadress: http://desireejosephine.blogg.se/
  • Emma K säger:

    Vad gulligt skrivet! Hälsa Aston att han borde blogga oftare! ;)

    2010-04-09 | 09:37:00
    Bloggadress: http://emmakohler.blogg.se/

Kommentera inlägget här: