veroniicakarlssons

Våår!

Kategori: Allmänt

Äntligen har våren kommit. Det är slask och svart snö, hundbajs och brunt gräs och sool och asfalt ute! Härligt va? Snön har försvunnit från gångvägarna och fram har asfalten kommit! Snön som finns kvar har blivit skitig av lera och annat, inte så mysigt. Men snart är allt borta (om man är positiv och tyckar att ca 2 månader är snart :P) Det kommer ta ganska lång tid innan ALLT har smält, men nu har det iaf börjat på riktigt och det är härligt! Allt hundbajs som kommer fram stinker verkligen och det ser äckligt ut! Jag förstår inte att man inte kan ta upp efter sin hund, alla hundägare får dåligt rykte för att vissa inte plockar. Usch!

Meen, nu är det våår! Molnen börjar spricka upp ute och fram kommer solen, härligt va? Snart ska vi äta kycklingsallad med fetaost till lunch och sen blir det en långpromenad. Skönt!

Igår var Anna och Mattias här och vi åt god middag, och fikade med limetårta! Sen spelade vi spel, ticket to ride. Samma spel som vi spelade hos dem i förrgår. Mattias har vunnit båda gångerna. Det gick sjukt bra för mig igår, trodde jag skulle vinna, men han slog mig överlägset :P Jag kom tvåa iaf.. vad det nu spelar för roll :P Micke har blivit som besatt av spelet, jag tror vi får köpa ett eget :P

Idag har jag pluggat, fast väldigt lite! Men jag har gjort färdigt mitt moment om kommuner. Åtta lektioner blir det i två klasser. Så senare ska jag börja planera ett lika långt moment om valet 2010. Vet inte riktigt hur jag ska göra det, kommunmomentet var lättare. Men det gäller bara att komma på en idé!

Idag har vi även tvättstugan och vi ska städa lite. En söndag helt enkelt ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: