veroniicakarlssons

Årskrönika 2010

Kategori: Allmänt

2010 har varit ett bra år när man tittar i backspegeln, några tråkiga inslag har det dock haft.

Året började med att vi kom upp till Umeå igen efter en julledighet i Stockholm. I Umeå fick vi en chock över all snö, framför allt Aston chockades som fick väldiga problem att utföra sina behov. Första kvällen fick vi gå runt en bra stund för att hitta en fläck där det var lite mindre snö så stackaren kunde bajsa.. Vintern fortsatte länge, väldigt länge.. Aston var jobbig och skulle bitas och ha dragkamp med armar och händer nör man var ute och det enda vi ville var att vintern skulle ta slut. Han var dock väldigt duktig på att dra sin pulka (efter mycket om och men..).

Vi hade dock en sak kvar att se fram emot innan vintern var över, resan till Åre! I Åre njöt vi av den sista vintern och åkte mycket skidor, både längd och utför. Aston fick testa på att dra när vi åkte skidor och han var riktigt duktig. Ett orosmoln hängde dock över oss, Aston var hängig och åt inte ordentligt. När vi kom hem blev det en tur till veterinären som resulterade i hans första antibiotikakur det här året. En halsinfektion hade han och lagom till att den var över hade vi fått vår i Umeå!

Våren var härlig och framför allt varm! Jag hade min första riktiga praktik och det var riktigt kul. Jag trivdes bra i ålidhemskolan och eleverna verkade trivas med mig också. Det var en bra och lärorik period. Samtidigt hade jag tur och fick ganska mycket fritid att spendera med Basse! Micke hade väldigt mycket i skolan just då så när skolan väl var över förtjänade han lite ledighet, det fick han dock inte eftersom hans sommarkurser drog igång direkt efter helgen.. Han bestämde sig dock samma dag som skolan började att han bara skulle läsa en kurs istället för två och som vanligt blev sommaren fattig ;)

Det bästa med våren var vår flytt från Carlshem till Ålidhöjd. Vi fick en fantastisk ny lägenhet som vi trivs väldigt bra i!

Sommaren bestod av jobb för min del, men lagom mycket. I Juli var jag ledig i tre veckor och vi var nere i Sthlm i två veckor och hade en jättemysig sommar. Vi var lite som turister i Sthlm och var på ställen där vi sällan är, t ex vaxholm och drottningholm, jättemysigt hade vi! 

En väldigt tråkig sak hände i somras, min älskade, älskade farmor gick bort. Det var jobbigt, men samtidigt mådde hon så dpligt innan hon dog att det nog var en lättnad för henne att få somna in. Nu får hon vara hos farfar!

När vi åkte upp till Umeå igen drog vi med oss Tezz och Mathias och hade några roliga dygn uppe hos oss!



Sen var det fullt upp av jobb i augusti innan skolan började i september. Skolan var en tråkigare verklighet då vi började med 5 veckor nationalekonomi som jag kuggade totalt. I oktober fick jag göra min första omtenta någonsin, men det var inga större problem ;) Resultatet alltså, tentan däremot var den värsta tentan jag gjort i hela mitt liv!

Terminen rullade fort förbi och snart kom vintern. Aston blev som en valp igen och vi riktigt njöt av fina vinterdagar. Sen blev vädret värre och temperaturen föll och sen dess har vi haft en riktigt kall vinter! Men mysigt har vi haft det i vpr nya lägenhet med julpynt och ljusslinga på balkongen :)

Pappa & Paula slutade röka 2010 och det är nog en av de största sakerna som hänt i år!

En mindre rolig händelse var när vi vaknade upp av att Aston låg o skakade i sängen en morgon och han hade 40.2 graders feber, raka vägen till veterinären och efter blodprov och febernedsättande blev vi hemskickade med årets andra antibiotikakur. En bakterie någonstans var allt de kunde lista ut och redan dagen efter var Aston pigg o glad igen!

Efter detta var det dags att åka ner till Sthlm för årets julfirande. Det var bestämt sedan länge att julafton skulle firas hos Mickes föräldrar med hans familj och juldagen hos mamma med min familj. Två trevliga dagar blev det med mycket valpbus för Aston då det båda dagarna fanns valpar att busa med, och mycket paket till oss alla :) Micke fick ett fallskärmshopp av sina föräldrar.. läskigt!

Mellandagar har spenderats med familj och vänner och lite shopping på mellandagsrean ;) T ex det jag sitter och skriver på nu, men nya mini-pc! Det var dock ingen rea på den, men den var billig ändå ;)

Ja, idag är sista dagen på 2010 och idag ska vi hinna med att:
- Lämna Aston hos Mickes föräldrar där det förhoppningsvis smäller lite mindre ikväll. Aston har gått o blivit livrädd för smällarna.
- Göra oss i ordnng för kvällen
- Äta tre-rättersmiddag hemma hos Kim & Claudio
- Skåla in det nya året

Hoppas ni har haft ett bra 2010!
GOTT NYTT ÅR!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: