veroniicakarlssons

Att åka med SJ

Kategori: Allmänt

Att åka med SJ är inte alltid det enklaste. Jag har haft lite koll på tågen de sista dagarna för att se ungefär hur försenat det är på vår sträcka. Det som har förvånat mig lite är att det ingen dag har åkt ett tåg från Umeå Östra den tiden vi ska åka idag. Idag blev jag väldigt förvånad när det inte ens då gick ett tåg den tiden vi ska åka.. Då sökte jag på vårt tågnummer och tåget kunde inte hittas.. Jag ringde SJ och hon som svarade blev lika förbryllad som jag. Hon hörde Micke säga till Aston i bakgrunden att vi inte kommer komma hem i jul, men då lovade hon att vi ksulle göra det. Hon kunde dock inte hitta vårt tåg..

Nu sitter jag o väntar på att hon ska ringa upp mig och meddela hur vi ska ta oss till Örnsköldsvik. Därifrån har vi en fungerande resa, det är bara första sträckan mellan Umep o Ö-vik som måste lösas. Jag hoppas hon ringer snart. Tur att vi inte åker förän på eftermiddagen!

Igår var vi på stan o handlade de sista julklapparna, det e så mysigt o få gå på stan o shoppa lite, inte så ofta vi gör det! Anna o Saga va också med. Saga blir större o större varje gång vi ses o igår var hon på kanonhumör, ville prata o skrata hela tiden :) Väldigt nyfiken på Micke är hon också, vill gärna vara hos honom o busa :)

Sen igårkväll slog vi in alla paket. Det e mysigt med tända ljus o julmusik o sitta o slå in paket. Aston tyckte det var så mysigt att han la sig ner på paketen vi höll på att slå in.. Vi tyckte det var mindre smidigt. Sen började han öppna Mickes pappas paket när jag vände ryggen till, bushund! Han blir så jäkla pigg av vintern. När man själv bara vill gå i idé när det är kallare än -10 så är han på topp! Han är en riktig vinterhund, tur vi bor i norrland ;)

Idag ska vi som sagt åka neråt. Håller på o tvättar o sen ska vi packa det sista. Sen blir det att gå ut en sväng o göra Aston lite trött inför resan o sen ska vi förhoppningsvis åka ner till Stockholm ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: