veroniicakarlssons

Vård av magsjuk hund

Kategori: Allmänt

Är det en anledning att vara hemma? Antagligen inte, men alltså, det är inte som att man kan lämna honom ensam de gånger när han är som värst i magen. En gång fick Micke stanna hemma från praktiken för att Aston var magsjuk och en gång bajsade han inne när vi inte var hemma när han var lös.. De gångerna han blir riktigt dålig får någon av oss nog vara hemma även om det inte är helt okej. Det är inte okej för oss att lämna honom i de lägena.

Anledningen till tankarna är att Aston än en gång var magsjuk inatt.. Imorse var magen mycket bättre så vi bestämde oss för att han kunde vara ensam, blev ändå bara 2½ timmar innan lunch och sen 1½ timme efter lunch, men usch vad det är jobbigt att lämna honom när han är så ynklig! Och klart han blir ynklig när han är lös i magen och spyr på natten och sen inte får något att äta på morgonen och inte på hela dagen förens det är kväll och han får två småportioner.. Magen verkar iaf vara bra nu så imorn går vi på som vanligt igen förutom att vi skippar promenad på morgonen och istället bara tar en långis på kvällen när han har fått i sgi två bra mål mat.

Vad händer annars då?

Jo, det känns som att livet har dragit igång lite nu när vi börjat på ett nytt moment. Nu har jag tid att träna och ork att ta ut Aston på långpromenader på morgnarna och så. Jag har skola kl 10-15 nästan varje dag, så varannan dag tar jag Aston på en långpromenad innan skolan och tränar efter skolan och varannan dag pluggar jag innan skolan och tar Aston på en långis efter skolan. Jag pluggar varje dag efter skolan också, men nu har jag iaf varannan dag då jag inte behöver plugga lika mycket efter skolan för att jag har pluggat redan innan skolan. Och de dagar när jag tar Aston på en långis efter dkolan blir det så sent om jag även ska träna. Jag tycker det känns som en bra planering men den startade ju igår och idag höll den inte eftersom Aston var sjuk :P Var meningen att jag skulle gå till skolan en timme tidigare för att plugga men det blev så att jag stannade hemma så länge som möjligt för att han skulle bli ensam hemma kortare.. Och imorn blir det ju ingen långis på morgonen :P Men från nästa vecka ska jag iaf komma igång ordentligt! Träningen har iaf kommit igång. Sprang 7 km igår på löpbandet, tanken var att jag skulle springa 8,5 km men jag dog :P Det är okej, tar 8,5 nästa gång jag springer.. Imorn ska jag o Micke gymma på eftermiddagen!

Just nu pågår finalen av Biggest Loser, kul! Det är typ tre underdogs som är i final så det spelar mig inte så stor roll vem som vinner, det är kul ändå!

Imorn ska vi ha fredagsmys framför idolfinalen! Ska bli jättemysigt, det var länge sen.. Jag hejar på Minnah i finalen men det öär inte så stor chans att hon vinner :P Jag förstår att många hejar på Jay men jag lyssnar inte riktigt på sån musik så det är roligare om Minnah vinner för då kanske det kommer ny bra musik som jag lyssnar på. Inte för att idol-vinnarna brukar lyckas så bra med att komma med bra musik, men man kan alltid hoppas :)

Nä, nu är det snart dags för Basses sista runda och sen blir det sängen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: