veroniicakarlssons

Draghunden!

Kategori: Allmänt

Äntligen har Aston hjälpt oss hem från ica! Fast det blev inte riktigt så bra som vi tänkt oss. Eller, vad kan man förvänta sig egentligen? Han hade ju aldrig gjort det förr så va ju inte direkt van o jag har läst att de kan tycka att det känns lite konstigt eftersom de inte är vana med det trycket mot bröstet. Så i början fick han fnatt o ville bara bita i kopplet, men ibland får vi ha en tävling jag o Aston om vem som är mest envis och jag vinner alltid den. Att förlora den tävlingen skulle vara förödande eftersom det typ skulle innebära att jag släppte kopplet och gick därifrån, men tro mig, det e det jag vil göra :P

Iaf, när fnattet gett med sig lite så gick han riktigt fint! Han fick inte hålla på o nosa o så eftersom han "arbetade". Det var ävl det som var det svåra, han ville gärna gå nära snödrivorna och nosa och jag vile gärna att han skulle gå på vägen så pulkan inte välte :P

Men, ja, han hjälpte oss att dra hem 2 liter mjölk, 1 liter fil och 8 cider :D Sen fick han leka med kopplet som belöning när jag sa att det var okej :)

Det här ska vi fortsätta med. Att han drar några kilo och vi bär resten, tror han kommer bli jätteduktig. Nästa steg blir att köpa en klövjeväska så han kan hjälpa oss även när det inte är snö :)

Tog inga foton för det va så mörkt o vår kamera funkar inte så bra då. Vi får gå när det är ljust nästa gång!




Haha, ja, Fredrik, du har rätt. Vi har väldigt sällan heldagar i skolan. När man går på universitetet så får man ta eget ansvar och se till att man pluggar. Men just nu har vi det ganska bra. Imorn kommer jag läsa ut en bok som jag inte behöver ha läst förän om två veckor :)

Kommentarer

  • Linnea säger:

    8 cider :O Nu snackar vi :D Party party!

    2010-02-04 | 08:49:43
    Bloggadress: http://linneaberglund89.blogg.se/
  • Veronica säger:

    om jag inte minns helt fel (då jag gick bakom höll koll på pulkan) så va det bara 6 cider!

    2010-02-04 | 16:12:42
    Bloggadress: http://veroniicakarlssons.blogg.se/
  • micke säger:

    å det va ju självklart jag MICKE som skrev inlägget innan

    2010-02-04 | 16:13:22
  • Veronica säger:

    Haha, jamen jag har ju skrivit fel, det va 6 cider :P

    2010-02-04 | 17:19:19
    Bloggadress: http://veroniicakarlssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här: