veroniicakarlssons

Hundpromenad

Kategori: Allmänt

Imorse var jag o Aston ute o gick med Akila o hennes matte Åsa. Aston var riktigt duktig. Visst, i början drog han som en galning, men sen lugnade han sig och höll sig ganska bra på sin sida :) Sen fick de springa lösa en stund och när det kom en cyklist så kom båda hundarna när vi ropade och Aston satt ner och stannade tills cyklisten cyklat förbi och sen kom det en hund o då kom de igen och Aston satte sig ner och jag kunde ta på kopplet igen. Så himla duktig han va!! Akila e lite duktigare än Aston så det hjälper ju mycket att hon gör det Åsa säger, för då kan ju Aston inte längre leka o då kan han ju komma till mig. Men det kändes så himla bra att vi ändå kommit någonvart!

Sen gick jag till skolan, vi hade "tenta". Det var fyra frågor man skulle svara på, jag satt i drygt 1½ timme o sen satt jag utanför o snackade lite. Är typ 100% säker på att jag klarade den! När Linnea va färdig så gick vi och hämtade Aston och tog en långpromenad. Jag va ganska trött o hungrig när vi kom hem. Micke lagade middag OCH diskade! Han e snäll han. Egentligen skulle jag diska men jag kan inte riktigt med fingret just nu så då gör han det så snällt :)

Efter middagen har vi städat, vikt tvätt, klippt lite klor på Aston, försökt vänja Aston lite vid att vi håller hans tassar och pillrar med klosaxen utan att klippa för han blir otroligt stressad.. Så vi klippte baktassarna och nån på framtassarna. Resten får bli en annan dag när han vant sig mer. Vi ska försöka ta bort stressmomentet i kloklippningen, men ibland måste vi ju faktiskt klippa klorna också! Micke råkade dock klippa i pulpan idag.. Ja, det krävs att stressen försvinner som sagt! Micke har borstat Aston också och nu har Aston gått o lagt sig i sängen!

Imorn ska jag va i skolan tidigt, 8.15! Ska rätta vår grupps fråga på tentan. Kommer nog bli rätt kul. Sen tar jag o Linnea bussen till skellefteå direkt efter skolan! Så helgen kommer spenderas i Skellefteå. Vi ska umgås med Linneas familj och vänner. Också ska vi intervjua hennes pappa för en skoluppgift!

Nu ska jag o Micke titta lite mer på How I met your mother!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: