veroniicakarlssons

Jobb!

Kategori: Allmänt

Ja, då kan jag väl avslöja det! Igår var jag på arbetsintervju på donkz här i Umeå och som det ser ut har jag i framtiden ett extrajobb! Najs! Du undrade om jag kunde jobba mer under somaren och det är ju exakt det jag vill! Underbart! Jag ska börja jobba på riktigt i april och det blir ju perfekt eftersom man får mindre csn-pengar i maj. Juni kommer dock bli en tuff månad, eller ja juli egentligen eftersom det är då man ska leva på pengarna som man tjänar in i maj. I slutat av juni kommer Micke typ få 8000 kr av csn och jag kanske får 3500 om jag kan jobba extra ganska mycket i maj. Och vi har fasta utgifter på ca 7000 kr i månaden. Wonderfull =) Men å andra sidan behöver man kanske inte göra av med så mycket penger under sommaren! Det här känns riktigt bra iaf!!

Efter arbetsintervjun kom Micke ner på stan och jag mötte honom vid bussen. Så här glad var jag:


Vi gick o käkade på subway, här är Mickes jättemacka delad i två:


Jag var fortfarande glad när jag pratade med Fredrik i telefon:


Men sen var jag hungrig..


Efterrätten blev:

Mumma!

Sen gick vi på Lottas krog och tog en varsin dricka och skålade att jag har fått jobb!


Här kommer lite bilder från när Micke och Aston städade i söndags. Jag städa också, men fastnade alrig på bild :P

Aston hjälper till att frosta av frysen!


Micke städade soffan med nya handdammsugaren!




Och det ville Aston självklart också hjälpa till med!




Belöningen blev:




Idag har jag varit i skolan en snabbis och suttit med gruppen. Jag glömde min del hemma så jag hade inte så mycket att bidra med :P Men jag tror vi satt i 40 minuter och 30 minuter var skitsnack :P

Men desto mer får man plugga hemma.

Om en halvtimme ska Astons nya hundvakt komma hit, det blir spännande!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: