veroniicakarlssons

Misslyckad utflykt

Kategori: Allmänt

Haha, igår skulle vi grilla vid Nydalasjön. Det gick sådär. Först hittade vi inte laddaren till kameran. Men vi hittade den iaf innan vi gick så vi hann ladda kameran en liten stund. Vi packade väskan, tog med oss pulkan, satte på Aston dragselen och gick. Allt gick jätebra på vägen dit, Aston drog pulkan ganska länge, jätteduktig va han. Den va inte så tung men han var bra koncentrerad och alla hundmöten gick jättebra med hjälp av lite leverpastej!

Väl framme fanns det ingen ved. Nehe tänkte vi, men efter en lång promenad med lite drag så tyckte vi iaf att Aston förtjänade lite falukorv så vi tog fram falukorven och jag skar några bitar till Aston och några bitar till husse! Aston tyckte det verkade gott och började äta från bordet.. ojoj.. Jag kastade ut hans bitar på marken och tänkte inte så mycket mer på det. Helt plötsligt har Aston hela biten med falukorv i munnen! Haha, galning, det e ju metall på sidan av falukorven, knäpphunden. Jag grävde ur den ur munnen på honom och skar bort metallbiten och skinnet från korven. Sen fick han äta den, den va lixom inte så fräsch längre. Kvar fanns tre skivor som husse skulle äta till lunch.

Efter en stund kommer två tjejer som har med sig ved och frågar om de kan tända en eld hos oss. Självklart säger vi. Hade med oss chorizo också som vi kunde grilla. Då händer det.. jag ska precis öppna korvpaketet så snittar jag mig själv i fingret. Blodet bara forsade. Micke grillade en korv som vi delade på, på något sätt kom Aston åt de sista tre skivor med falukorv också.. Sen gick vi hem!

Men Aston va duktig iaf. Efter fyra timmar fick jag fingret att sluta blöda. Imorse när jag skulle byta plåster för att det hade blött igenom nästan så blöder det igen.. Men nu forsar det iaf inte som igår... Vi får se hur det blir!

Bilder:


Aston drar pulkan så fint!

Haha, kolla Mickes skugga! Han ser ut som en arg jätte!


Husse, kommer du?


Men husse.. kom då!


Husse, vi ska äta falukorv när vi e framme!


Paus vid Nydalasjön!


Husse, kan du bära mig hem? Jag e trött..


Nu e vi hundvakt till världens finaste Freja! Hon ligger under databordet och Aston ligger en bit bort. De är jättelugna o fina! Senare ska Micke iväg på praktik och jag ska till skolan och lyssna på när andra i klassen håller sina föreläsningar! Ikväll måste vi till ICA men nu ska jag vila lite. Freja kom kl 7 så blev ingen sovmorgon direkt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: