veroniicakarlssons

Basses vecka

Kategori: Allmänt

Basse här! Nu ska ni få höra om en av de roligaste veckorna i mitt liv!

I måndags var det en annan hund här, först när hon kom så gick vi ut och lekte. Sen va vi inne ganska länge och inne fick vi inte leka. Ett tag tvingade matte och husse oss att vara i olika rum, det var så tråkigt att jag höll på att somna! Men sen fick vi gå ut och leka en stund igen innan hennes matte kom och hämtade henne.

I tisdags gick vi jättejättelångt. Matte och husse ville inte att jag skulle ha koppel, men tyvärr gick vi nära en bilväg så de vågade inte släppa mig. Men jag är inte intresserad av bilar.. Jag tycte de va elaka, men det va ganska kul att gå på promenad iaf. Ibland gick husse ner i snön så jag fick pulsa där jag ville, det va kul! Tack snälla husse!
Sen kom vi fram dit vi skulle, där luktade det jättemycket gott, et luktade; hund, fågel, fisk, godis osv. Men jag fick inte äta något.. det var lite tråkigt. Matte och husse och någon annan gubbe satte på mig något konstigt. Matte ville att jag skulle sitta och stå om vartannat, hon var knäpp. Då fick jag syn på Dunder, en kompis från min valpkurs. Vi snackade lite och sen gick han. Hade vart kul att leka en stund men vi va ju i en affär. Man får tydligen inte leka i affärer.. Sen köpte de ett halsband och en påse med massa goda ben till mig. När vi åkt buss hem i typ 45 min så fick jag ett av benen. Sen sov jag!

I onsdags tog vi det mycket lugnt. Det var inte alls roligt väder, det blåste in snö i mina ögon. Sen fick jag gå hem till Freja, henne va jag kär i när jag va liten! Vi fick ett varsitt ben av hennes husse och matte, ibland bytte vi med varandra, vi e ganska bra kompisar om jag e lugn. Om jag är hispig blir hon lite arg på mig. Jag sov över hos henne också.

Resten av veckan har jag varit väldigt trött! Idag va jag lite pigg igen, men matte är lite tråkig idag. Men jag har hört att hon snart tänker ta fram dammvippan, den är kul! Men matte blir lite arg när jag jagar den..

Nä, det här var jobbigt. Vi hörs! Puss puss puss puss, vift, puss, puss, vift....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: