veroniicakarlssons

Blodspår

Kategori: Allmänt

Igårkväll när jag o Micke satt o kollade på tv så låg Aston jättemysigt med mig i soffan. Sen tyckta han nog det blev för varmt så då skulle han lägga sig på golvet. När han var liten så la han sig alltid bakom gardinen och sov och fortfarande brukar han gå dit o "kolla läget" ibland när han letar efter den ultimata sovplatsen. Så igår gick han till gardinen och kollade läget, men då hände något konstigt. Han råkar komma in med huvudet bakom sladden som går till lampan i fönstret.. Han står bara där och tittar på oss med sladden hängandes på fel sida av huvudet. Både jag o Micke försöker komma på det smartaste att göra. Precis som jag tänker gå emot Aston för att försöka få honom att backa istället för att gå framåt (tänkte att jag skulle hinna ta lampan då om den olyckligtvis skulle ramla fast han backade undan få sladden), precis då säger Micke "Aston". Detta leder till att Aston går framåt mot Micke. Sladden har han runt sig, lampan faller i golvet och förföljer honom en bit eftersom han har sladden.. Sladden ramlar i golvet, Aston är skrämd och husse och matte... skrattade som galningar! Sen ser vi dock att det blöder från tassen. Helvete tänker vi! Som tur var var det ett väldigt ytligt sår som slutade blöda på 10 sekunder och sedan var bra.

Tror ni jag mobbar Micke eller? Varför ropade han "Aston"? Han fick panik sa han, ville få Aston att stanna. Jag tycker "stanna" är ett myvket bättre ord i det sammanhanget..

Senare på kvällen gick jag in i sovrummet och ropade "älskling", när Micke kom så asgarvade jag o sa att jag ville att han skulle stanna där han var är jag ropade! :D



Idag har jag pluggat en del. Har mycket kvar dock.. ska sättam ig snart igen. Försökta gå i skogen och ha Aston lös men han käkar bara bajs då och skiter fullständigt i vart jag är.. då gick vi till ängen och lekte lite, men jag tyckte han va lite för intresserad av alla hundar som gick förbi på vägen så vågade inte ha honom lös så länge. Han fick leka en stund i kopplet o sen skulle vi gå. Men då kommer en vovve och vil leka lite. Så de fick leka av sig. Vad händer då? Jo, Aston börjar blöda på tassen.. Inte samma ställe som igår och det var heller inte en trampdyna som spruckit så jag vet inte.. det slutade nästan på en gång och nu ser det bra ut. Men vi får väl ha koll. På vägen hem mötte vi ännu en hund. Eftersom tassen var bra fick han leka lite med den också, det var andra gången de lekte den här vintern så det va kul!

Nu ligger han utslagen på soffan.

Jag håller på o torkar blodpudding till honom också. Duktig matte!

Om typ en timme kommer Anna o fikar o snackar lite skit med mig, kul, jag e lite ensam :P Micke har skola fredag-söndag den här och nästa helg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: