veroniicakarlssons

Farmor

Kategori: Allmänt

Igår somnade min älskade farmor in. Farmor har varit sjuk i många år så tyvärr har jag inte så många minnen från när hon var frisk. Men jag kommer ihåg somrar på Mista, jag kommer ihåg hennes jordgubbstårtor och pannkakor. Jag kommer ihåg vintrar i fjällen. Farmor och farfar var så snälla att de tog med sig husvagn och fyra barnbarn för att åka skidor.

Min farmor var världens snällaste och hon lagade fantastisk mat, hennes inlagda gurka var gudomlig.

Hon hade verkligen männsikor runt omkring henne som älskade henne. När farfar dog för 6 år sen så försvann farmor mer och mer..

Inte alla har turen att få ha en farmor som de får lära känna ch umgås med som jag och mina kusiner fick umgås med vår. Farmor och farfar såg till att i fick semestrar både under somrar och vintrar.

Jag kommer sakna min farmor mycket. Men farmor saknade farfar och jag hoppas verkligen att de har återförenats nu. När jag tänker på kärlek tänker jag på min farmor och farfar och alla fina år de fick tillsammans.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: