veroniicakarlssons

Träningsboost

Kategori: Allmänt

Tänkte skriva ett inlägg om min o Mickes senaste besatthet: Biggest Loser! Vi har precis sett färdigt säsong 7 och alltså.. ja, vi har verkligen varit besatta. Det har sänts på kanal 5 måndag-torsdag kl 19, alltså praktiskt taget varje dag kl 19. Vi har sett typ varje avsnitt för att vi har tajmat vårt liv efter det. Reprisen går varje dag kl 10.30 så missar man på kvällen har man en chans till, det har ju varit bra för mig som jobbar på kvällarna ibland..

Iaf, jag tror man fastnar för det här programmet för att det är så äkta. Man känner verkligen med dessa människor som är så olyckliga och sjuka när de kommer dit och allt eftersom blir lyckligare o lyckligare o friskare o friskare. Om ni inte sett någon säsong så gör det, det är ett fantastiskt program. Och de två tränarna som är med är också helt underbara.

Jag skulle välja att träna med Jillian, även om hon verkar helt livsfarlig. Andra tränaren är Bob.


Tre personer gick till final. Alla tre förtjänade verkligen att vinna.

Jag o Micke hejade på Tara. Hon var en sån som verkligen ställde upp för andra. Hon vann fler utmaningar än någon gjort någonsin på Bigest loser och gick ner mer än någon kvinna någonsin gjort på Biggest loser:

Visst blev hon söt?!

Andra finalisten var Mike. Han var där med sin pappa och var enbart 18 år. Han var den yngsta deltagaren någonsin och gick ner mer än någon någonsin gjort på Biggest Loser:


Den sista finalisten var Helen, 48 år. Det var även hon som vann!


Helen gick ner mer än 54% av sin egen kroppsvikt.

Tara, som vi hejade på hade behövt gå ner 3 kilo till för att vinna. Hon hade alltså också gått ner över 50% av sin kroppsvikt, och det hade även Mike. Hela tävlingen pågår i typ 7 månader tror jag. Först är de på ranchen i nästan 4 månader o sen ska de fortsätta hemma i 3 månader och sen är det final.

I finalen tävlar även alla de som åkt hem om vem som lyckats gå ner mest. Den tävlingen vann Jerry, 64 år. Han kollapsade första den på Biggest Loser och fick åka hem efter första veckan. Ändå lyckades han gå ner ca 46% av sin kropssvikt:

Jerry och hans fru.

Men i mina ögon var ändå Tara den stora vinnaren. Hon vann nästan alla utmaningar. Hon hjälpte andra och hon gick ner tillräckligt mycket varje vecka för att aldrig riskera att åka ut, det var hon den enda som gjorde. Under tiden på Biggest Loser sprang hon först en halvmara snabbare än alla andra, och sedan ett helt maraton snabbare än alla andra. Hon klarade det på typ 4h55min. Galet! Synd att hon inte vann!


Men Helen förtjänade det ju också. Jillian sa när det var klart att Helen var bland de 4 sista att alla hade trott att Helen var en de kunde tollerera tills det var dags att skcika hem henne för hon var ändå inget hot, men nu kommer hon säkert gå o vinna hela skiten. Och det gjorde hon också!


Se Biggest Loser. Det är allt jag har att säga. Man blir verkligen berörd. Jag gråter typ varje avsnitt :P Plus att man blir verkligen motiverad till att träna! Så idag har jag varit ute o joggat!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: