veroniicakarlssons

Ålidhöjd

Kategori: Allmänt

Har jag skrivit att vi har fått ett lägenhetserbjudande? Vi hade ju bestämt oss för att sluta leta.. men så kom det ju upp fina lägenheter på Tomtebo så då bestämde vi oss för att vi BARA fick titta på lägenheter på Tomtebo för det va ju dit vi ville flytta. Men då kom det ju upp lägenheter på Ålidhöjd. Och Ålidhöjd e ju bra, det e nära Tomtebo, det e nära Nydalasjön, det e nära Universitetet, det e nära IKSU (där vi gymar, spelar beach osv.) och man kan t typ alla bussar dit. Det negativa är att det e längre till Maxi. Hmm.. nu e et iaf så att vi står på första plats på en tvåa på Ålidhöjd. Ska dit och kolla på måndag. Känns allt bra och den e fräsh o så så flyttar vi i början av juni! MEN, vi har vart etta på lägenheter förr, och tackat nej, så jag ska inte hoppas för mycket. Vi har ju en bra lägenhet och vi vill ju flytta till en som e minst lika bra. Det enda som talar mot lägenheten än så länge är att den ligger på bv och att tvättstugan är på samma våning. Vi vill helst inte ha massa spring när Aston är hemma själv, men det beror ju lite på hur lyhört det är o så. Nu har vi ju även en rätt fin gård med gräsmatta och grillplats där vi solar o grillar på sommaren, så något liknande skulle ju va kul.

Idag har jag diskat lite. Haha, det e sånt man i vanliga fall inte behöver berätta att man gör på dagarna men det har faktiskt gått några dagar sen sist så :P Jag håller på o tvättar också. Men det e strax färdigt. Jag o Aston har en slappardag så vi har inte så mycket planerat. Han ska få en oxsvans ikväll o jag ska få en pizza ;P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: