veroniicakarlssons

Produktiva familjen

Kategori: Allmänt

Idag har vi faktiskt varit riktigt duktiga! Dagen började med att vi tog ut Aston på en promenad innan vi gick till skolan. Sen träffade Micke några i sin klass och satt o plugade några timmar och jag gick till biblan och läste typ 60 sidor.

När jag kom hem gick jag ut med Basse o sen gjorde jag lunch. När jag satt och pt så satte sig Aston i soffan och tittade ut genom fönstret, han satt så i typ en kvart och ibland så pratade han lite också. Haha, det var jättekonstigt.

När jag hade ätit färdigt kom Micke hem ich vi bestämde oss för att sova en stund :P Vi sov i typ 2 timmar :P Sen tog Micke med sig Basse och gick ut och sprang. När de kom in åt vi middag och sen plugade jag lite till. Efter det tog vi på Aston selen och gick till ica. Jag gick på bolaget för det är klassfest på lördag och Micke handlade på Ica. Sen fick Basse dra hem allt. Efter en bit märkte vi att han blev trött så då fick Micke dra hem pulkan, men då var vi nästan hemma.

Efter att vi packat upp allt så gjorde jag min seminarieuppgift till imorn och nu ligger Basse och sover på mitt ben i soffan medan Micke spelar tv-spel.

Imorn har vi seminarium som typ handlar om jömställdhet i hemmet. Jag tycker den är lite fjantigt. Jag tycker det är okej att man har olika roller om man själv är nöjd med dem. Tycker inte man ska ha det på ett visst sätt för att det ser bra ut i samhället.. Men jag vet att det finns de som inte tycker som jag. Men här hemma har vi det faktiskt ganska jämställt. Lyckos mig ;P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: