veroniicakarlssons

Tidig morgon i Åre

Kategori: Allmänt

Nu sitter vi här i lugnet på morgonkvisten. De flesta sover, det är bara jag, Micke, mamma och Aston som är uppe. Så nu har jag tid att berätta lite mer..

Till att börja med vill jag berätta att Aston är världens bästa hund. Han drog Micke jätefint när vi åkte längd. Han kämpade verkligen och det var sjukt kul att se!! Sen är han helt underbar med Melissa. Han är lugn och finoch försiktig och bara ibland vill han ta en strumpa ;)

Men i alla fall, i förrgår åkte vi längdskidor. Fredrik hade Melissa i en fjällpulka och hon älskade det! Hon somnade så fort pulkan rörde sig fast hon gallskrek innan. Vi andra fick kämpa på.. haha, i början kunde vi verkligen inte. Jag ramlade tre gånger i första backen. Livsfarligt! Men sen gick det bättre och bättre. Vi skidade till en våffelstuga och åte våfflor, mackor och varm choklad och sen skidade vi tillbaka och på vägen tillbaka ramlade jag inte en enda gång! Duktigt va?! Ungefär 4 km åkte vi, det kändes lagom när det var första gången på typ 14 år.

Igår åkte jag, Micke, Fredrik och Tezz slalom. Det va kul men jag va skiträdd :P Spände mig jättemycket i början men sen gick det bättre och bättre. Vi åkte upp hela vägen upp till toppen en gång, men det var svinkallt så vi skippade det sen :P Kul var det iaf. Sen skulle vi på after ski men den va stängd :O Så vi åkte tillbaka till stugan och spelade lite spel och tog det lugnt.

Idag ska vi splitta lite på oss. Tezz ska plugga, jag o Micke ska åka slalom och resten ska iväg på lite utflykter.

Nu ska jag ge Aston frukost!

Kommentarer

  • Anna säger:

    Låter som ni har det urmysigt!! Här hemma har det också varit fint väder förutom i förrgår då det snöade mer.. suck! Trodde det skulle bli vår nu ju... Men idag skiner solen och det får jag väl va glad för, köket börjar snart vara klart men annars händer inte mycket på Pyret-fronten. Hälsa alla och ha en underbar dag!!

    2010-03-17 | 09:50:03
    Bloggadress: http://annamina.blogg.se/

Kommentera inlägget här: