veroniicakarlssons

Halvtrött

Kategori: Allmänt

Ja, nu e man ju sådär lite halvtrött igen.. Jobbade inatt, 01-04 men fick sluta 04.30.. blä. Kom hem runt 5 o sov vid 6. Vaknade kl 11 så lite har man ju sovit iaf. Men alltså, vilket värdelöst pass. Jag hade typ ångest när jag skulle iväg, så ska det ju ine va. O det här var första helgen av tre när jag ska jobba 01-04.. Vafan.. Schemalägger hon mig så helgen efter också så ska jag säga ifrån att jag inte kan jobba det passet varje helg. Man förstör ju mycket av söndagen för bara tre timmars jobb, okej någon gång men inte varje helg!

Igår så väckte Micke mig vid 8, då hade han gjort frukost. Han ville så gärna att jag skulle ta Aston o följa med till Tomtebo för att han skulle möta upp sin klass där. Så jag sa ja om han fixade äggmackor och en stor kopp te på morgonen. Det gjorde han så jag hade inget val. Följde med till Tomtebo o när jag ändå var där så passade jag o Aston på att gå o säga hej till lilla Saga (med föräldrar förstås :P). Drack ett par koppar kaffe o snackade skit.

På kvällen var det födelsedagsfest hos Jenny i klassen. Jag hade med mig två red bull för att orka hålla mig vaken tills det var dag för jobbet. Redan när jag kom vid 20.30 så var stämningen på topp hos de flesta andra deltagarna. Jag kände att jag inte riktigt bidrog till stämningen så vid 22 cyklade jag hem o bytte om o käkade lite innan det var dags att cykla iväg till jobbet.

Jobbet gick jäkligt bra. Det e kul att jobba när det e mycket o göra och det finns personal för det så det var grymt faktiskt!

Idag ska vi iväg till Nydala campingen o grilla. E någon studentaktivitet för alla lärare men är nog mest Mickes polare som ska dit. Så vi tänkte ta med oss Aston o gå, det e typ 5-6 km dit också lite korvgrillning och sen hem igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: